VAG DSG - DQ250, DQ380/381, DQ500

Moderator: poziom1989

Awatar użytkownika
Nexus6
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 18 gru 2018, 11:35
Samochód: VW Golf 7R CJXC

VAG DSG - DQ250, DQ380/381, DQ500

Post autor: Nexus6 » 12 cze 2019, 9:07

Uważam, że czas poruszyć temat olejów do skrzyń dwusprzęgłowych :mrgreen:
Na początek chyba najpopularniejsze skrzynie "mokre" z koncernu VAG.
Zalewane fabrycznie Pentosinem FFL-2 75W , z zalecanym interwałem wymiany co max. 60.000 km.

Tunerzy zalecają zalewanie tych skrzyń tylko w/w OEM'owym Pentosinem (Febi to ten sam produkt, podobnie jak OEM) - nie wiem dlaczego ?

Sam stosowałem w DQ250 połączonej z 2.0 TDI CR CEGA - Motul DCTF https://www.motul.com/pl/pl/products/multi-dctf
znacząco poprawiał kulturę pracy skrzyni (redukcja szarpnięć przy zmianie biegów) i niższa temperatura pracy
To auto miałem od przebiegu ok 150 kkm do jego końca przy ok. 190 kkm.

W nowych VW:
- Tiguan z 2.0 BiTDI CUAA i DQ500 - wymiana OEM'ych "sików: na Ravenola DCT/DSG, zmiana wykonana po ok. 12 kkm na "oryginale", efekty jak wyżej.
Kolejne zmiany co 30 kkm.

- GofeR z DQ250 i 2.0 CJXC - przy 8 kkm wymiana na Amsoila DCT, efekty jak wyżej, planowana zmiana przy 38 kkm (jeszcze nie wiem na co).

Ponieważ termin zmiany oleju w GofeRze zbliża się nieubłaganie to powstaje pytanie co zalać tym razem ?
Propozycji jest co najmniej kilka:
- MILLERS MILLERMATIC ATF DCT – DSG;
- ROCK OIL DCT-W;
- Castrol Transmax Dual;
- EUROL DCF 1404;
- RAVENOL DCT GT-R Fluid.
Michal126
Użytkownik
Posty: 84
Rejestracja: 27 gru 2018, 17:54
Samochód: Fiat 126p 1997

Re: VAG DSG - DQ250, DQ380/381, DQ500

Post autor: Michal126 » 13 cze 2019, 10:56

Ja do mokrej DSG o oznaczeniu HLJ (typoszeregu DQ250) wlałem Ravenola DCT/DSG Getriebe Fluid, poszukując wcześniej oleju z oficjalną aprobatą VW G 052 182 A2. Otrzymałem niesprawdzone informacje, że ten olej to to samo co oryginał z ASO po ok. 100 zł za litr, więc jestem ciekaw jak to rzeczywiście jest.

Wymiana bardzo spóźniona (prawdopodobnie pierwsza przy 158 tys. km) - efekt jak wyżej. ;) Skrzynia pracuje bez jakichkolwiek zastrzeżeń, wcześniej poszarpywała i gubiła się przy redukcji na niskich przełożeniach.

Ciekaw jestem jednak tego, że VAG dopiero po kilku latach obecności tych skrzyń na rynku zaczął rekomendować zalewanie ich olejami półsyntetycznymi. Zważ, że np. Ravenol DCT GT-R Fluid nie ma żadnej specyfikacji VW, nie wspominając już o oficjalnej aprobacie. Zważywszy na to, że skrzynie zarówno na Ravenolu, jak i oryginalnym oleju pracują bez zastrzeżeń (pod warunkiem wymian co zalecane 60 tys. km) wnioskuję, że VAG wie co robi. I nie wiem czy jest sens go tutaj poprawiać.
Awatar użytkownika
Nexus6
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 18 gru 2018, 11:35
Samochód: VW Golf 7R CJXC

Re: VAG DSG - DQ250, DQ380/381, DQ500

Post autor: Nexus6 » 13 cze 2019, 21:17

Z tego co się orientuję jedynymi "syntetycznymi" olejami do DSG są Amsoil DCT i Castrol Transmax Dual. Być może jeszcze Ravenol DCT GT-R.
Wszystkie pozostałe to półsyntetyki, czyli fabrycznie od początku były to półsyntetyki.
Michal126
Użytkownik
Posty: 84
Rejestracja: 27 gru 2018, 17:54
Samochód: Fiat 126p 1997

Re: VAG DSG - DQ250, DQ380/381, DQ500

Post autor: Michal126 » 14 cze 2019, 10:11

To ktoś mi pierdół naopowiadał - na 90% w ASO. No cóż, jakem człowiek wnikliwy i w kwestiach, które mnie interesują, nieraz kopię po źródłach więcej niż to jest warte, muszę to zweryfkować. :)

Trop rzeczywiście tyleż fałszywy, co Amsoil ma tę specyfikację VW G 052 182. Nie ma jej za to Ravenol DCT GT-R. I akurat w kwestii DSG bym nie kombinował z olejami bez specyfikacji.
tomek evo
Partner forum
Posty: 76
Rejestracja: 25 gru 2018, 9:56
Samochód: -Skoda Superb

Re: VAG DSG - DQ250, DQ380/381, DQ500

Post autor: tomek evo » 14 cze 2019, 14:02

Ja generalnie do DSG polecam 3 produkty :
-Millers Millermatic DSG/DCT
- Ravenol DSG/DCT
-Eurol DCF 1404
Szczególnie te 2 pierwsze mam sprawdzone
ODPOWIEDZ