Ogólna dyskusja o kryteriach doboru olejów

Moderator: poziom1989

Awatar użytkownika
cytrynowiec
Ojciec założyciel
Posty: 658
Rejestracja: 17 gru 2018, 22:38
Samochód: Octavia III TSI CZDA 150

Re: Ogólna dyskusja o kryteriach doboru olejów

Post autor: cytrynowiec » 11 cze 2019, 23:10

A gdzie link do IR M1? Skąd wiesz że to wróżby? Dlaczego porównujesz te dwa oleje parametrowo , jak Specol nie był pod tym kątem badany? I na koniec gdzie ta zbliżona cena za 4L?
Awatar użytkownika
feecle
Użytkownik
Posty: 64
Rejestracja: 28 gru 2018, 11:18
Samochód: Lexus GS430

Re: Ogólna dyskusja o kryteriach doboru olejów

Post autor: feecle » 11 cze 2019, 23:33

IR znajdziesz u Rosjan. Ceny w sklepach internetowych. Ogólnie nie widzę sensu wyboru Specola przy tak silnej i atrakcyjnej cenowo konkurencji. Z niszowych produktów moja ciekawość silniejsza jest tylko w przypadku Extreme (nie 0W20).
Awatar użytkownika
feecle
Użytkownik
Posty: 64
Rejestracja: 28 gru 2018, 11:18
Samochód: Lexus GS430

Re: Ogólna dyskusja o kryteriach doboru olejów

Post autor: feecle » 11 cze 2019, 23:46

Ile jest tego PAO w Eurolu? Tyle co w Specol Gold? ;)
Baza GTL niewiele ustępuje bazie PAO. Eurol nie jest pełnym syntetykiem więc Shell wypada korzystniej. Zapomniałeś też o istotnym fakcie że Shell gdy tymczasowo był zmuszony zmienić bazę to zmienił także etykietę. Nie widzę w tym nic złego.
Tydzień temu kupiłem bańkę 5l Shell 0W30 AV-L w cenie 124,99zł. Sprawdziłem i jest wciąż aktualna. Podtrzymuję zdanie że Shell 0W30 AV-L jest lepszym wyborem.
Awatar użytkownika
poziom1989
Ojciec założyciel
Posty: 942
Rejestracja: 17 gru 2018, 9:57
Lokalizacja: Niemcy
Samochód: Mitsubishi Colt Czt 220 PS

Re: Ogólna dyskusja o kryteriach doboru olejów

Post autor: poziom1989 » 11 cze 2019, 23:49

@tomek evo Wtrące się także (nasze posty zostaną przeniesione), nie powinniśmy porównywac dwóch produktów, gdzie dane pochodzą z różnych laboratoriów. Do tego musimy uwzględnij wahania w składzie, różne metody pomiaru itp.

Również nie wprowadzaj ludzi w błąd odnośnie nazewnictwa, bo ten Eurol to mieszanina PAO + HC. Tutaj na forum określamy olej pelno syntetyczny jeżeli ten bazuje tylko i wyłącznie na PAO+ (ewentualnie z dodatkiem Estrów).


Kolejna sprawa trzymanie parametrów, tutaj także sugeruje być ostrożnym, bo to zależy od wielu czynników, między innymi od jednostki napędowej, kierowcy tzn. stylu jazdy. Istotny tutaj np. jest parametr utleniania, wiadomo, że oleje bazowe z IV grupy są naturalnie bardziej odporne ze względu na swoją chemiczną budowę, ale na ten czynnik wpływają także dodatki. A to może tylko potwierdzić analiza oleju używanego.

To że Shell ma fabryki w różnych częściach świata nie jest niczym niezwyklym, wielu producentów tak robi, doskonale o tym wiemy. Zgodnie z moimi obserwacjami Shell ma bardzo stabilny skład, nawet po latach. Chociaż wiadomo, większe zaufanie będziemy mieć, gdzie środki smarne pochodzą z jednej blendowni.
Silnik smaruje Meguin Super Leichtlauf 5W-40.
Awatar użytkownika
cytrynowiec
Ojciec założyciel
Posty: 658
Rejestracja: 17 gru 2018, 22:38
Samochód: Octavia III TSI CZDA 150

Re: Ogólna dyskusja o kryteriach doboru olejów

Post autor: cytrynowiec » 12 cze 2019, 9:39

feecle pisze:
11 cze 2019, 23:33
IR znajdziesz u Rosjan. Ceny w sklepach internetowych. Ogólnie nie widzę sensu wyboru Specola przy tak silnej i atrakcyjnej cenowo konkurencji. Z niszowych produktów moja ciekawość silniejsza jest tylko w przypadku Extreme (nie 0W20).
Czyli jak myślałem, nic merytorycznie nie masz do napisania tylko nabijanie postów bo tak ci się wydaje. Twoje wybory mnie nie interesują, podobnie jak ciekawość do innych marek, nie to było przedmiotem rozmowy.
Awatar użytkownika
feecle
Użytkownik
Posty: 64
Rejestracja: 28 gru 2018, 11:18
Samochód: Lexus GS430

Re: Ogólna dyskusja o kryteriach doboru olejów

Post autor: feecle » 12 cze 2019, 10:27

Chciałbym ci przypomnieć, że przedmiotem rozmowy jest rzekomo "rewelacyjny" Specol 0W20 o czym tak usilnie starają się przekonywać sprzedawcy tego oleju. Niestety karta charakterystyki oraz VOA tego nie potwierdza i olej nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle większości 0W20 na rynku. Czysto subiektywna ocena "na ucho" pojedynczych klientów jest dla mnie śmiesznym argumentem. Zaletą tego oleju jest cena, ale nawet ona nie różni się mocno od produktów konkurencji co łatwo sprawdzić.
Produkty niszowych marek jaką niewątpliwie jest Specol, aby przekonać klienta, powinny się charakteryzować albo bardzo atrakcyjną ceną albo ponadprzeciętnymi parametrami (dlatego podałem przykład Extreme). Przy tak silnej i atrakcyjnej cenowo konkurencji ze strony "dużych" producentów uważam, że zalewanie Specola nie ma sensu.
Awatar użytkownika
cytrynowiec
Ojciec założyciel
Posty: 658
Rejestracja: 17 gru 2018, 22:38
Samochód: Octavia III TSI CZDA 150

Re: Ogólna dyskusja o kryteriach doboru olejów

Post autor: cytrynowiec » 12 cze 2019, 11:11

Chyba jednak nie wiesz co piszesz. Miałeś pokazać widmo oleju który ma podobny zakres IV grupy w cenie Specola 0w20. Zamiast tego napisałeś że mam sobie szukać po necie czegoś czego nie ma. Porównanie cenowe też nie wyszło bo M1 nadal jest droższy (o np. cenę filtra). Więc sam widzisz że merytorycznie nie masz nic do przekazania tylko same konfabulacje.Nikogo nie mam zamiaru przekonywać czy ten olej jest lepszy czy inny. Miało być merytorycznie a jest tylko nabijanie postów.
Michal126
Użytkownik
Posty: 84
Rejestracja: 27 gru 2018, 17:54
Samochód: Fiat 126p 1997

Re: Ogólna dyskusja o kryteriach doboru olejów

Post autor: Michal126 » 13 cze 2019, 11:39

tomek evo pisze:
11 cze 2019, 17:32
Wybacz ale na jakiej podstawie tak sądzisz? Rozumiem, ze badałeś ten olej i wiesz o nim więcej niż my? Mam wielu Klientów, którzy świadomie wybierają ten olej i stawiają go powyżej Mobila, Neste czy nawet Amsoila. I ten olej wcale nie wyróżnia się niską ceną bo 5 litrów kosztuje ok 150,00 zł wiec więcej od np. Mobila czy Eurola. Lotos to inny produkt dedykowany pod inne normy wiec nie robiłbym bezpośredniego porównania i wytykał Specolowi brak normy 508/509. Amsoil też nie ma tej normy.
Wpierw piszesz o dowodach, a następnie o wrażeniach. Pytając o podstawę miałem na myśli wspomniane dowody właśnie. Jeżeli nie ma dostępnych analiz, to możemy dokonywać porównań na podstawie danych technicznych, które w przypadku firm poważnych są rzetelne, ale jakim argumentem jest, że klienci chwalą? W tych pochwałach należy przyjąć margines na tzw. autosugestię, czyli "kurde, fajnie chodzi, a jeszcze tak mało zapłaciłem!". Poza tym Specol będzie na cenzurowanym do momentu, aż polityka braku aprobat "bo koszty" się nie zmieni. Oficjalna aprobata producenta samochodu jest potwierdzeniem spełnienia określonych minimów jakościowych.

Co się tyczy specyfikacji (nie normy) VW 508.00 i VW 509.00 - co to za argument? Nie wszystko kręci się wokół Volkswagena.
Awatar użytkownika
cytrynowiec
Ojciec założyciel
Posty: 658
Rejestracja: 17 gru 2018, 22:38
Samochód: Octavia III TSI CZDA 150

Re: Ogólna dyskusja o kryteriach doboru olejów

Post autor: cytrynowiec » 13 cze 2019, 11:51

Michal126 pisze:
13 cze 2019, 11:39
Co się tyczy specyfikacji (nie normy) VW 508.00 i VW 509.00 - co to za argument? Nie wszystko kręci się wokół Volkswagena.
Argument ważny, bo specyfikacja ta (póki co) daje bazy IV grupy na bardzo wysokim poziomie przekraczającym 70% a w niektórych przypadkach nawet 90%.
Michal126
Użytkownik
Posty: 84
Rejestracja: 27 gru 2018, 17:54
Samochód: Fiat 126p 1997

Re: Ogólna dyskusja o kryteriach doboru olejów

Post autor: Michal126 » 13 cze 2019, 12:12

cytrynowiec pisze:
13 cze 2019, 11:51
Michal126 pisze:
13 cze 2019, 11:39
Co się tyczy specyfikacji (nie normy) VW 508.00 i VW 509.00 - co to za argument? Nie wszystko kręci się wokół Volkswagena.
Argument ważny, bo specyfikacja ta (póki co) daje bazy IV grupy na bardzo wysokim poziomie przekraczającym 70% a w niektórych przypadkach nawet 90%.
Ale prócz tego posiada inne wymagania, które nie muszą być stricte jakościowymi. Zaś brak stosownej aprobaty nawet przy ich spełnieniu w przypadku Amsoila, który operuje jednak na innym rynku, wynikać może z czegoś zupełnie innego, niż w przypadku Specola, który operuje na rynku, na którym auta z grupy VAG są jednak najpopularniejsze. Prościej mówiąc, posiadanie takiej aprobaty jest argumentem "za", ale nieposiadanie nie jest argumentem "przeciw".
ODPOWIEDZ