Audi A4 3.0tdi CCWA

Moderator: poziom1989

patrick
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 14 kwie 2019, 23:07
Samochód: Audi A4 B8 3.0tdi CCWA

Audi A4 3.0tdi CCWA

Post autor: patrick » 14 kwie 2019, 23:26

Witam wszystkich. Samochód to A4 B8 3.0tdi CCWA seria 240km, po programie 315km/650nm, dpf usunięty. Autem jeżdżę dość dynamicznie dlatego chciałbym coś co będzie dobrze chroniło silnik ( dynamiczna jazda, chip) nie zważając na ekologię. Co możecie polecić?
Myślałem o Meguin 5w40 Super Leichtlauf, Mobil Delvac 5W40 (słyszałem dużo dobrych opinii), Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40. Który będzie najlepszy do mojego silnika? A może macie inne propozycje?
Awatar użytkownika
Plywak
Ojciec założyciel
Posty: 824
Rejestracja: 17 gru 2018, 17:56
Samochód: Renault Megane 3 RS 310KM+

Re: Audi A4 3.0tdi CCWA

Post autor: Plywak » 15 kwie 2019, 12:27

Jak nie zważasz na ekologię to Meguin Super będzie ok.
Jeśli ktoś chciałby wesprzeć forum w rozwoju działu z analizami serdecznie zapraszamy do zbiórki - viewtopic.php?f=56&t=174
patrick
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 14 kwie 2019, 23:07
Samochód: Audi A4 B8 3.0tdi CCWA

Re: Audi A4 3.0tdi CCWA

Post autor: patrick » 15 kwie 2019, 13:08

0W40 czy 5W40?
Awatar użytkownika
Plywak
Ojciec założyciel
Posty: 824
Rejestracja: 17 gru 2018, 17:56
Samochód: Renault Megane 3 RS 310KM+

Re: Audi A4 3.0tdi CCWA

Post autor: Plywak » 15 kwie 2019, 13:27

W sumie różnicy wielkiej nie ma ale osobiście poszedł bym w 0W40 bo jest nawet tańszy.
Jeśli ktoś chciałby wesprzeć forum w rozwoju działu z analizami serdecznie zapraszamy do zbiórki - viewtopic.php?f=56&t=174
Awatar użytkownika
poziom1989
Ojciec założyciel
Posty: 689
Rejestracja: 17 gru 2018, 9:57
Lokalizacja: Niemcy
Samochód: Mitsubishi Colt Czt 220 PS

Re: Audi A4 3.0tdi CCWA

Post autor: poziom1989 » 15 kwie 2019, 13:47

Dokladnie to praktycznie te same oleje...Rowniez bym bral pod uwage 0W-40, tanio mozna dostac na kolegaberlin.pl
Awatar użytkownika
Nexus6
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 18 gru 2018, 11:35
Samochód: VW Golf 7R CJXC

Re: Audi A4 3.0tdi CCWA

Post autor: Nexus6 » 17 kwie 2019, 11:14

jak się nie mylę to ten silnik jest przewidziany do smarowania olejami z VW507.00;
po co więc stosować oleje z grupy xW40 ? skoro są oleje spełniające VW507.00 i stosowane z powodzeniem w ponad 300 konnych silnikach (także benzynowych)
Awatar użytkownika
jerseyAdmin
Administrator
Posty: 384
Rejestracja: 17 gru 2018, 9:03
Lokalizacja: 3Miasto/Lozanna
Samochód: Kia Ceed IIIgen. 1.4 T-GDI

Re: Audi A4 3.0tdi CCWA

Post autor: jerseyAdmin » 17 kwie 2019, 13:26

Popieram Nexusa, jeżeli silnik jest przystosowany do VW507.00 to stosować taki który spełnia taką normę. @patrick nie pisał jakie ma możliwości finansowe, ale skoro na chipa było, to może uderzyć w olej z górnej półki? Amsoil European Car Formula 5W-50, Millers EE Longlife 5W-30 albo równie dobrego GTLa czyli Shell Helix Ultra ECT 5W-30 (tylko przy tym ostatnim skrócić interwał wymian)?

Silnik jest po chipie, ale VAG pakuje teraz oleje VW507.00 chyba do wszystkich/większości nowych silników więc norma powinna dać radę i w takim podrasowanym, po co zmieniać na bardziej lepki w temperaturze roboczej. OP chyba na torze tą Audicą nie jeździ bo to by może usprawiedliwiało taką zmianę?

Warto byłoby też informacje o wymaganiach silnika umieszczać w OP zgodnie z instrukcją działu, co nie moderator :P
Awatar użytkownika
Plywak
Ojciec założyciel
Posty: 824
Rejestracja: 17 gru 2018, 17:56
Samochód: Renault Megane 3 RS 310KM+

Re: Audi A4 3.0tdi CCWA

Post autor: Plywak » 17 kwie 2019, 14:07

Auto ma ponad 300KM, moc podniesiona o 30% wiec również ciepło generowane przez silnik jest większe i 0W40 może mieć wtedy uzasadnienie. Dla przykładu VAG pcha 5W30 (a raczej pchał bo teraz pcha 0w20 508/509) do wszystkiego od 1.2TDI po chyba 4.2TDI, a np taka Alfa do 1.9JTDm zalecała 5W30 ale już do 2.4JTDm generującego więcej ciepła 5W40 mimo iż 2.4 dodatkowo miało sporą chłodnice oleju.
Jeśli ktoś chciałby wesprzeć forum w rozwoju działu z analizami serdecznie zapraszamy do zbiórki - viewtopic.php?f=56&t=174
Awatar użytkownika
jerseyAdmin
Administrator
Posty: 384
Rejestracja: 17 gru 2018, 9:03
Lokalizacja: 3Miasto/Lozanna
Samochód: Kia Ceed IIIgen. 1.4 T-GDI

Re: Audi A4 3.0tdi CCWA

Post autor: jerseyAdmin » 17 kwie 2019, 14:26

No tak, pytanie tylko czy silnik faktycznie tego wymaga czy 507.00 da sobie radę, a SAE40 to tak bo można?

Poza tym 20 zaworowe JTDki były same z siebie źle zaprojektowane termicznie biorąc problemy z kolektorami które poddawały się w normalnej eksploatacji. Tutaj może mamy, może nie do czynienia z podobnym problemem - nie znam tego silnika.

Ale biorąc pod uwagę doświadczenia ludzi testujących oleje na torze i jak już ktoś kiedyś opisywał na Alfaholikach nawet benzyna, mniej wydajna termiczna, ma problem z przegrzaniem oleju 10W60 na torze, a w jeździe cywilnej, nawet ostrej to niemożliwe to też nie przesadzałabym z tym nadmiarem wydajności termicznej oleju. Ostra jazda cywilna to najczęściej pociśnięcie odrobinę na światłach czy jazda 160 na S czy A - a nie jazda na maksymalnym obciążeniu przez cały czas.
Awatar użytkownika
Plywak
Ojciec założyciel
Posty: 824
Rejestracja: 17 gru 2018, 17:56
Samochód: Renault Megane 3 RS 310KM+

Re: Audi A4 3.0tdi CCWA

Post autor: Plywak » 17 kwie 2019, 14:34

Aktualnie wiemy tyle, że silnik jest pozbawiony ekologi i już raczej nie wzmaga normy 507, a jak dobrze wiemy w tej klasie większość to przeciętne HC, w full sapsie xW40 lepszy wybór ;) Ewentualnie jak się trzymać normy 507 to proponuje > http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?t=218

Co do przegrzania oleju na torze to przecież maksymalną temperaturę pracy olej może mieć taką samą niezależnie od lepkości. Dla przykładu Millers podaje dla CFS taka samą temperaturę pracy ciągłej i chwilowej dla 0W20 jak i 10W60 oba 125 ciągłej i 150 chwilowej :)


BTW problem z kolektorami wydechowymi w 2.4 to moim zdaniem wadliwe niewysezonowane żeliwne odlewy, które się poddawały od wypalania DPFu
Nexus6 pisze:
17 kwie 2019, 11:14
jak się nie mylę to ten silnik jest przewidziany do smarowania olejami z VW507.00;
po co więc stosować oleje z grupy xW40 ? skoro są oleje spełniające VW507.00 i stosowane z powodzeniem w ponad 300 konnych silnikach (także benzynowych)
Do Golfa R VAG też przewidział 504/507, a każdy kumaty przechodzi na normę 502 ;)
Jeśli ktoś chciałby wesprzeć forum w rozwoju działu z analizami serdecznie zapraszamy do zbiórki - viewtopic.php?f=56&t=174
ODPOWIEDZ