BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Moderator: poziom1989

bobwoj
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 08 mar 2019, 9:55
Samochód: BMW E84 18xD

BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: bobwoj » 08 mar 2019, 10:16

Witam wszystkich bardzo serdecznie,

proszę o poradę jaki będzie najlepszy wybór oleju dla BMW z silnikiem N47D20C 143PS, DPF, przebieg 150tyś. Jazda 70% miasto, 30% autostrada (jazda dynamiczna). Zależy mi na maksymalnej ochronie silnika bez szkody dla DPF, z niskim NOACK.

Obecnie Valvoline Synpower Xl-III c3 5w30, wymiana co 10tyś.

Czy obecny olej jest najlepszym wyborem, czy może coś innego?


Pozdrawiam
Robert
Awatar użytkownika
Plywak
Ojciec założyciel
Posty: 939
Rejestracja: 17 gru 2018, 17:56
Samochód: Renault Megane 3 RS 310KM+

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: Plywak » 08 mar 2019, 10:55

Najlepszym na pewno nie jest, jest wiele dużo lepszych kwestia tego ile chcesz wydać na olej. Z tanich Total Ineo LL 5W30, Shell Helix Ultra ECT 0W30, z droższych Eurol FS, jeszcze droższe to Ravenol VMP, Ravenol VSV lub Amsoil AEL
Jeśli ktoś chciałby wesprzeć forum w rozwoju działu z analizami serdecznie zapraszamy do zbiórki - viewtopic.php?f=56&t=174
bobwoj
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 08 mar 2019, 9:55
Samochód: BMW E84 18xD

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: bobwoj » 08 mar 2019, 11:09

Dzięki, TomekEvo polecał mi Eurol Syntence FS 0W-30. Niestety olej ten nie ma apropaty BMW LL-04, oraz co gorsze ma Noack >10. Czytałem opinie, że przez wysoki Noack nie dostał aprobaty BMW.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2019, 11:34 przez bobwoj, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Plywak
Ojciec założyciel
Posty: 939
Rejestracja: 17 gru 2018, 17:56
Samochód: Renault Megane 3 RS 310KM+

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: Plywak » 08 mar 2019, 11:32

Ravenol VMP i Amsoil AEL mają aprobatę BMW oraz niski NOACK w okolicach 7%. Total też ma aprobatę ale NOACK będzie wyższy niż w AMSOIL i Ravenolu bo to baza HC małym z dodatkiem PAO. Valvoline, którego aktualnie lejesz też ni słynie z niskiego NOACK.
Jeśli ktoś chciałby wesprzeć forum w rozwoju działu z analizami serdecznie zapraszamy do zbiórki - viewtopic.php?f=56&t=174
bobwoj
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 08 mar 2019, 9:55
Samochód: BMW E84 18xD

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: bobwoj » 08 mar 2019, 11:37

Ravenol VMP ma bardzo podobne parametry do Valvoline SynPower™ Xtreme MST C3 5W-30, ta sama lepkość przy 40 i 100 stopniach C, Ten sam TBN. Dopiero Ravenol SSO SAE 0W-30 USVO (brak aprobaty BMW LL-04) jest lepszy, ale to chyba przez inną lepkość. Ty którego byś zalał? Budżet do 250 zł za 5L.

SynPower Xtreme MST C3
Klasa lepkości SAE 5W-30
Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC. ASTM D-445 12.0
Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC. ASTM D-445 70.9
Wskaźnik lepkości ASTM D-2270 167
Lepkość, mPa.s –30ºC. ASTM D-5293 <6600
TBN, mg KOH/gASTM D-2896 7.6
Temperatura krzepnięcia, ºC ASTM D-5950 -42
Ciężar właściwy przy 15,6°C. ASTM D-4052 0.852
Temperatura zapłonu, COC, ºC. ASTM D-92 208
Awatar użytkownika
Plywak
Ojciec założyciel
Posty: 939
Rejestracja: 17 gru 2018, 17:56
Samochód: Renault Megane 3 RS 310KM+

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: Plywak » 08 mar 2019, 11:47

Parametry lepkościowe determinuje klasyfikacja SAE wiec oleje w tej samej klasie lepkości będą miały wartości zbliżone. Nie widziałem analizy tego Valvoline MST ale widziałem analizę innego Valvoline FE 5W30 i NOACK wynosił ponad 13%. Z tanich brałbym Totala, z droższych Ravenola VMP lub Amsoila AEL. O tym konkretnym valvoline się nie wypowiem bo nie widziałem jego analizy.
Jeśli ktoś chciałby wesprzeć forum w rozwoju działu z analizami serdecznie zapraszamy do zbiórki - viewtopic.php?f=56&t=174
bobwoj
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 08 mar 2019, 9:55
Samochód: BMW E84 18xD

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: bobwoj » 08 mar 2019, 20:21

Ravenol VSP 5W30
Gęstość przy 20 oC kg/m³ 852
Lepkość przy 40 oC mm2/s 68,2
przy 100 oC mm2/s 11,5
Wskaźnik lepkości VI 164
Lepkość dynamiczna (HTHS) przy 150 oC mPа*s 3,6
Lepkość strukturalna CCS przy -30 oC mPa*s 4230
Pompowalność niskotemperaturowa MRV przy -35 oC mPa*s 13,200
Temperatura płynięcia oC -60
Temperatura zapłonu (COC) oC 238
TBN (całkowita liczba zasadowa) mg KOH/g 6,6
Test Noack (odparowalność) % 7,2


SynPower Xtreme MST C3
Klasa lepkości SAE 5W-30
Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC. ASTM D-445 12.0
Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC. ASTM D-445 70.9
Wskaźnik lepkości ASTM D-2270 167
Lepkość, mPa.s –30ºC. ASTM D-5293 <6600
TBN, mg KOH/gASTM D-2896 7.6
Temperatura krzepnięcia, ºC ASTM D-5950 -42
Ciężar właściwy przy 15,6°C. ASTM D-4052 0.852
Temperatura zapłonu, COC, ºC. ASTM D-92 208


Poprawcie mnie, jeżeli się mylę. Parametry lepkości i TBN, Valvoline ma lepsze od droższego Revanola. W czym Revanol jest lepszy oprócz temp. zapłonu i płynięcia?
Ostatnio zmieniony 08 mar 2019, 20:26 przez bobwoj, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Plywak
Ojciec założyciel
Posty: 939
Rejestracja: 17 gru 2018, 17:56
Samochód: Renault Megane 3 RS 310KM+

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: Plywak » 08 mar 2019, 20:25

W bazie olejowej jest lepszy. Ravenol to PAO, a sadzac po parametrach Valvoline to HC, nawet NOACKiem sie valvo nie chwali bo pewnie nie ma czym.
Jeśli ktoś chciałby wesprzeć forum w rozwoju działu z analizami serdecznie zapraszamy do zbiórki - viewtopic.php?f=56&t=174
bobwoj
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 08 mar 2019, 9:55
Samochód: BMW E84 18xD

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: bobwoj » 08 mar 2019, 20:28

Jednak kluczowe parametry Valvoline ma lepsze, czyż nie?
Awatar użytkownika
Plywak
Ojciec założyciel
Posty: 939
Rejestracja: 17 gru 2018, 17:56
Samochód: Renault Megane 3 RS 310KM+

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: Plywak » 08 mar 2019, 20:30

Nie, zobacz na temp plyniecia, temperature zaplonu i NOACK Ravenola, które świadczą o użyciu lepszych baz olejowych. Co do ceny to faktycznie Ravenol ostatnio mocno polecial dlatego ja bym chyba wybral Totala.
Jeśli ktoś chciałby wesprzeć forum w rozwoju działu z analizami serdecznie zapraszamy do zbiórki - viewtopic.php?f=56&t=174
ODPOWIEDZ