BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Moderator: poziom1989

bobwoj
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 08 mar 2019, 9:55
Samochód: BMW E84 18xD

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: bobwoj » 15 mar 2019, 14:12

Padło pytanie o Noack u Valvo, Znalazłem na forum BMW post: " valvo synpower MST C3 5w30, współczynnik noack ma 9,3"
Żródło: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic ... start=2970

Czy Valvo synpower MST C3 5w30 jest lepszy/gorszy od Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30?

Napisałem do Archoil Polska i tam mnie przekonywali, że Arch9200 jest bardziej zaawansowany i lepiej chroni silnik od 9100, który z kolej skuteczniej utrzymuję silnik w czystości.
Awatar użytkownika
cytrynowiec
Ojciec założyciel
Posty: 545
Rejestracja: 17 gru 2018, 22:38
Samochód: Octavia III TSI CZDA 150

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: cytrynowiec » 15 mar 2019, 15:40

O ten olej chodzi? https://www.oil-club.ru/forum/topic/236 ... 0-svezhee/
Nic szczególnego stara edycja, pakiet dodatków standard - imho z AR9100 jak znalazł. Znam analizę z diesla na setupie z bardzo dobrym olejem z 9200. Na dystansie 15 kkm, z dużym udziałem paliwa. Wynik naprawdę dobry.
Awatar użytkownika
poziom1989
Ojciec założyciel
Posty: 759
Rejestracja: 17 gru 2018, 9:57
Lokalizacja: Niemcy
Samochód: Mitsubishi Colt Czt 220 PS

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: poziom1989 » 15 mar 2019, 15:59

cytrynowiec pisze:
15 mar 2019, 15:40
pakiet dodatków standard
Tutaj musimy byc ostrozni z podobnymi wypowiedziami nie znajac receptury, poniewaz sa tez modyfikatory tarcia nie widocznie w ICP np. GMO czyli OFM - Organic friction modifier.
bobwoj
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 08 mar 2019, 9:55
Samochód: BMW E84 18xD

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: bobwoj » 15 mar 2019, 20:48

Więc, który dodatek zastosować 9100, czy 9200V2?
Awatar użytkownika
cytrynowiec
Ojciec założyciel
Posty: 545
Rejestracja: 17 gru 2018, 22:38
Samochód: Octavia III TSI CZDA 150

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: cytrynowiec » 15 mar 2019, 21:42

Imho - do olejów z obniżonym pakietem ZDDP a szczególnie w jego starszej wersji AR9100.
bobwoj
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 08 mar 2019, 9:55
Samochód: BMW E84 18xD

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: bobwoj » 15 mar 2019, 21:45

Czyli do olejów z C3 stosować 9100, natomiast bez c3 - 9200v2, tak?
Awatar użytkownika
cytrynowiec
Ojciec założyciel
Posty: 545
Rejestracja: 17 gru 2018, 22:38
Samochód: Octavia III TSI CZDA 150

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: cytrynowiec » 15 mar 2019, 22:03

Generalnie tak...można od tego zrobić wyjątek jak masz olej z dużym udziałem baz IV/V grupy i jeszcze najnowszy pakiet...ale przeważnie będzie drogo i mało jest takich olejów.
bobwoj
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 08 mar 2019, 9:55
Samochód: BMW E84 18xD

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: bobwoj » 15 mar 2019, 22:34

Do Revanola VMP, czy AMSOIL AEL można dodać 9200V2, do Eurola i słabszych natomiast 9100.
Awatar użytkownika
cytrynowiec
Ojciec założyciel
Posty: 545
Rejestracja: 17 gru 2018, 22:38
Samochód: Octavia III TSI CZDA 150

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: cytrynowiec » 15 mar 2019, 22:46

Eurola nie wykluczałbym z tego lepszego grona, analiza o której pisałem była własnie z nim związana ;)
bobwoj
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 08 mar 2019, 9:55
Samochód: BMW E84 18xD

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: bobwoj » 16 mar 2019, 21:53

Analiza Eurola jest z Ar9100, z 9200 nie ma. Zastanawiam się dlaczego? Skoro 9200v2 jest lepszy od 9100, dlaczego nie jest stosowany tak często jak 9100?
ODPOWIEDZ