Dyskusja ogólna o olejach PMO

Moderator: poziom1989

Awatar użytkownika
jerseyAdmin
Administrator
Posty: 306
Rejestracja: 17 gru 2018, 9:03
Lokalizacja: 3Miasto/Lozanna
Samochód: Kia Ceed IIIgen. 1.4 T-GDI / Alfa Romeo 166 2.4 JTD 10v

Re: Oleje PMO

Post autor: jerseyAdmin » 04 lut 2019, 8:49

Biorąc pod uwagę, że żadna dedykowana długodystansowa płukanka olejowa nie była w stanie skutecznie wyczyścić silnika (sprawdzone wielokrotnie na moich wozach) to jakoś wątpię, żeby olej jaki by nie był dawał radę. Przecież to by oznaczało, że jeździ się na oleju mającym w składzie odpowiednik długodystansowej płukanki. I to jeszcze przez 30 tysięcy kilometrów?
PMO
Partner forum
Posty: 40
Rejestracja: 25 sty 2019, 12:40
Samochód: -

Re: Oleje PMO

Post autor: PMO » 04 lut 2019, 11:10

jerseyAdmin pisze:
04 lut 2019, 8:49
Biorąc pod uwagę, że żadna dedykowana długodystansowa płukanka olejowa nie była w stanie skutecznie wyczyścić silnika (sprawdzone wielokrotnie na moich wozach) to jakoś wątpię, żeby olej jaki by nie był dawał radę. Przecież to by oznaczało, że jeździ się na oleju mającym w składzie odpowiednik długodystansowej płukanki. I to jeszcze przez 30 tysięcy kilometrów?
Płukanka działa w silniku znacznie krócej bo jeśli chodzi o długodystansową to załóżmy, że 2000 km. Olej 30 tysięcy kilometrów. Po między tymi dwoma liczbami jest zasadnicza różnica.
Awatar użytkownika
jerseyAdmin
Administrator
Posty: 306
Rejestracja: 17 gru 2018, 9:03
Lokalizacja: 3Miasto/Lozanna
Samochód: Kia Ceed IIIgen. 1.4 T-GDI / Alfa Romeo 166 2.4 JTD 10v

Re: Oleje PMO

Post autor: jerseyAdmin » 04 lut 2019, 11:15

Płukanki długodystansowe wlewa się przy wymianie oleju i pracują razem z olejem przez dłuższy okres. Zależnie od producenta i rodzaju można trzymać w oleju między od 500-1000 kilometrów w XADO do 10000 w przypadku tego rodzaju płukanki od Archoil. O tego typu płukankach pisałem, nie o standardowych zalewanych na 10-15 minut podczas wymiany.
PMO
Partner forum
Posty: 40
Rejestracja: 25 sty 2019, 12:40
Samochód: -

Re: Oleje PMO

Post autor: PMO » 04 lut 2019, 11:23

jerseyAdmin pisze:
04 lut 2019, 11:15
Płukanki długodystansowe wlewa się przy wymianie oleju i pracują razem z olejem przez dłuższy okres. Zależnie od producenta i rodzaju można trzymać w oleju między od 500-1000 kilometrów w XADO do 10000 w przypadku tego rodzaju płukanki od Archoil. O tego typu płukankach pisałem, nie o standardowych zalewanych na 10-15 minut podczas wymiany.
Na ten temat się nie wypowiem, nie produkujemy płukanek więc szczerze mówiąc nie wiem co mają w składzie. Nie mniej jednak płukanki długo dystansowe muszą być bardzo delikatne dla silnika, więc czegoś agresywnego bym się tam nie spodziewał.


Pozdrawiam
kokos
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 05 sty 2019, 10:58
Samochód: -Audi S3

Re: Oleje PMO

Post autor: kokos » 04 lut 2019, 11:44

Widzę, że rozgorzała dyskusja po tym co napisałem :P Gdybym tylko wiedział, że kiedykolwiek mnie ktoś zapyta o to jak silnik wygląda na PMO przed i po to naprawdę bym zrobił takie zdjęcia. Ale musiałyby to być zdjecia pokrywy np przed jak i po. Bo same zdjęcie po już nic nie da i byłyby niewiarygodne.

A co do tego ze PMO wypłukał syf no cóż, nie zakładałem że będę kogoś przekonywał i nie mam zamiaru tego robić. Ja wyraziłem tylko swoją opinię jako zwykły użytkownik oleju. To już producent niech udowadnia czy olej ma takie właściwości czyszczące.

A ja tylko napisałem to co zaobserwowałem, ja jestem zadowolony i to dla mnie najważniejsze :P Następnym razem jak kupie jakiegoś gruza i będe miał podobną sytuację to obiecuje ze zrobie relacje.

Dodano po 1 minucie 18 sekundach:
a PMO też nie mogę nawet porównać do płukanek bo płukanki nie zrobiłem przed.
Awatar użytkownika
Plywak
Ojciec założyciel
Posty: 607
Rejestracja: 17 gru 2018, 17:56
Samochód: Renault Megane 3 RS 300KM+

Re: Oleje PMO

Post autor: Plywak » 04 lut 2019, 12:00

A napiszesz w końcu jaki konkretnie olej użyłeś czy mamy zgadywać? :)
PMO pisze:
03 lut 2019, 22:59
Ludzie z reguły wolą zalać 5w40 C3, który jest bardziej uniwersalny.
To "wolą" często wynika z niewiedzy. Ja osobiście gdy specyfikacja nie wymaga olejów o obniżonej zawartości popiołów wole jednak zalać olej full saps z wysokim TBN i klasycznym ZDDP. Z midsapsami czasem jest loteria szczególnie w klasie 5W40 bo często oleje wykastrowane z Cynku czy Wapnia nie mają dodane nic w zamian. Oczywiście zdarzają się wyjątki zastępujące standardowe dodatki czyszczące magnezem, a przecizwyzyciowe molibdenem lub borem :)
Jeśli ktoś chciałby wesprzeć forum w rozwoju działu z analizami serdecznie zapraszamy do zbiórki - viewtopic.php?f=56&t=174
Awatar użytkownika
poziom1989
Ojciec założyciel
Posty: 542
Rejestracja: 17 gru 2018, 9:57
Lokalizacja: Niemcy
Samochód: Mitsubishi Colt Czt 220 PS

Re: Oleje PMO

Post autor: poziom1989 » 04 lut 2019, 12:28

Są też odmiany B, które również pomagają utrzymać silnik w czystości.
PMO
Partner forum
Posty: 40
Rejestracja: 25 sty 2019, 12:40
Samochód: -

Re: Oleje PMO

Post autor: PMO » 04 lut 2019, 12:39

Tak naprawdę wartościa TBN w olejach full saps bym się nie sugerował. Dlatego, że te oleje MUSZĄ mieć takie TBN i to jest wymógł. Olej low saps po prostu produkuje mniej substancji kwasowych dlatego TBNy na poziomie 7.0 są wystarczające. I na papierze faktycznie fajnie wygląda TBN 10.0 ale w rzeczywistości to daje tyle samo co w oleju low saps 7.0.

Nie chciałbym się za bardzo wchodzić w szczegóły, ale z reguły olej to nie tylko cynk, wapn czy molibden. Tak naprawdę w oleju jest duża część tablicy Mendelejewa i to, że któryś olej ma mniej wapnia nie znaczy, że producent nie zastąpił tego pierwiastka jakimś innym, który według niego jest jeszcze lepszy. Po prostu konsumenci nie muszą o tym wiedzieć, ani też w żaden sposób tego nie zbadają. Zwiększona zawartość TBN czy wysoka zawartość jakiegoś pierwiastka w oleju to przecież groszowe sprawy w produkcji oleju.
Awatar użytkownika
Plywak
Ojciec założyciel
Posty: 607
Rejestracja: 17 gru 2018, 17:56
Samochód: Renault Megane 3 RS 300KM+

Re: Oleje PMO

Post autor: Plywak » 04 lut 2019, 12:43

Jedni nie muszą wiedzieć inni muszą. Forum jednak kierowane jest dla tych co chcą wiedzieć na temat olejów więcej niż to co można wyczytać z materiałów marketingowych wielu producentów ;)
Jeśli ktoś chciałby wesprzeć forum w rozwoju działu z analizami serdecznie zapraszamy do zbiórki - viewtopic.php?f=56&t=174
Awatar użytkownika
Plywak
Ojciec założyciel
Posty: 607
Rejestracja: 17 gru 2018, 17:56
Samochód: Renault Megane 3 RS 300KM+

Re: Oleje PMO

Post autor: Plywak » 14 lut 2019, 13:01

PMO pisze:
14 lut 2019, 9:22
Zresztą wolałbym olej, który posiada mniej wapnia czy cynku, ale wszelkie pakiety dodatków ma certyfikowane, niż olej, który ma większe zawartości, ale dodatki ma z niewiadomego pochodzenia.
Dla odbiorcy końcowego czyli dla nas to praktycznie wszystkie dodatki są niewiadomego pochodzenia bo znam chyba tylko jednego producenta, który wprost przyznaje się od jakiego dostawcy ma pakiety dodatków. Po analizach łatwo wyłapać skąd są pakiety bo widać pewną powtarzalność jak np. popularny ostatnio pakiet infineum :)
Jeśli ktoś chciałby wesprzeć forum w rozwoju działu z analizami serdecznie zapraszamy do zbiórki - viewtopic.php?f=56&t=174
ODPOWIEDZ