BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Moderator: poziom1989

Awatar użytkownika
Plywak
Ojciec założyciel
Posty: 939
Rejestracja: 17 gru 2018, 17:56
Samochód: Renault Megane 3 RS 310KM+

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: Plywak » 16 mar 2019, 22:34

Sam sobie odpowiedziałeś kilka postów wyżej. Do olejow low/mid saps częściej się stosuje AR9100 bo prócz obniżenia tarcia podbija TBN oleju, który w olejach niskopopiolowych jest niższy.
Jeśli ktoś chciałby wesprzeć forum w rozwoju działu z analizami serdecznie zapraszamy do zbiórki - viewtopic.php?f=56&t=174
tomek evo
Partner forum
Posty: 63
Rejestracja: 25 gru 2018, 9:56
Samochód: -Skoda Superb

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: tomek evo » 16 mar 2019, 23:02

bobwoj pisze:
08 mar 2019, 11:09
Dzięki, TomekEvo polecał mi Eurol Syntence FS 0W-30. Niestety olej ten nie ma apropaty BMW LL-04, oraz co gorsze ma Noack >10. Czytałem opinie, że przez wysoki Noack nie dostał aprobaty BMW.
Ktoś jakieś bzdury wymyśla wg. mnie. Znam wiele bardzo przeciętnych olejów z wyższym noackiem, które mają LL-04. Z resztą Eurol Synthence 5W30 ma LL-04 a jest o klasę gorszym olejem od FS-a.
FS jest zalany w kilku mocnych dieslach BMW w tym w jednym prawie 400 KM i jednym ponad 400 KM i jakoś nie chce go ubywać. Przy nocak-u trzeba tez barć pod uwagę, ze nowy olej na gorszej bazie może mieć całkiem niezły nocak ale po pewnym przebiegu olej już nie będzie trzymał tego parametru. W FS-e mamy bazę PAO-syntetyczną (w przewadze) więc będzie trzymać parametry bardziej stabilnie niż w przypadku olejów na HC. Shell Helix Professional AV-L 0W30 ma teoretycznie lepszy noack od FS-a a w praktyce w Klienta w silniku TSI Shella zjadło ok. 0,6 l a Eurola góra 0,2 l.

Dodano po 6 minutach 6 sekundach:
bobwoj pisze:
16 mar 2019, 21:53
Analiza Eurola jest z Ar9100, z 9200 nie ma. Zastanawiam się dlaczego? Skoro 9200v2 jest lepszy od 9100, dlaczego nie jest stosowany tak często jak 9100?
Jest analiza Eurola FS-a 0W30 z mojego auta z AR9200V2 (2.0 TDI ok. 200 KM). Jak znajdę chwilkę to powrzucam kilka analiz.
Awatar użytkownika
cytrynowiec
Ojciec założyciel
Posty: 545
Rejestracja: 17 gru 2018, 22:38
Samochód: Octavia III TSI CZDA 150

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: cytrynowiec » 17 mar 2019, 20:26

@tomek evo no właśnie tą analizę miałem na myśli, ale skoro już napisałeś..... ;)
bobwoj
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 08 mar 2019, 9:55
Samochód: BMW E84 18xD

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: bobwoj » 18 mar 2019, 11:21

Tomek widziałeś analizy Eurola FS 0W-30 z AR9100 i AR9200v2. Który dodatek do tego oleju jest lepszy dla silnika?
Twoim zdaniem, skoro gorszy Eurol ma aprobatę LL04, dlaczego lepszy jej nie ma? Na stronie Eurol, w zakładce dobierz olej do mojego silnika konfigurator w ogóle nie proponuję FS 0W-30, nawet jako alternatywę. X1 E84 xD18 .
tomek evo
Partner forum
Posty: 63
Rejestracja: 25 gru 2018, 9:56
Samochód: -Skoda Superb

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: tomek evo » 18 mar 2019, 14:29

Wyszukiwarki olejowe mają to do siebie, że zwykle wyszukują wg. norm i wymagań producentów dlatego czasem można znaleść niezłe kwiatki w postaci 10W40 do TSI czy 15W40 do kilkuletniej Toyoty. LL04 jest dość uniwersalną aprobatą i stosowana jest zarówno do silników diesla jak i benzynowych. Eurola FS-a 0W30 podobnie zresztą jak Ravenola 0W30 VSW opracowano pod kątem normy (aprobaty) 504/507. Ravenol też nie ma LL04 i oprócz 504/507 ma jedynie aprobatę Chryslera. Być może oba oleje nie były badane pod kątem innych norm gdyż są dość "specyficzne" na tle całej masy olejów z C3 o lepkości 5W30. Być może zarówno Eurol jak i Ravenol ze wzgledu na swoją charakterystykę nie spełniają jakiś parametrów aby spełnić LL04 czy kilka innych norm przy okazji, które wg. deklaracji producenta spełnia np. Specol Spec Premium C3 5W30 w cenie 18 zł za litr czy inne oleje z gamy Eurola (np. DXS, Synthence 5W30) czy Ravenola. Tego niestety nie wiem ale moim zdaniem w przypadku LL04 wymagana norma nie koniecznie musi być wyznacznikiem w przypadku doboru oleju.
Co finalnie wlałeś?
bobwoj
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 08 mar 2019, 9:55
Samochód: BMW E84 18xD

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: bobwoj » 18 mar 2019, 14:37

Jeszcze nic, czytam, uczę się, zasięgam opinii. Mam wlany Valvoline SynPower XL-III C3 5w30, ale chcę czegoś lepszego na interwał 10-12tyś, głównie jazda miejska, kilka razy do roku autostrada z większymi prędkościami. Niestety mam PDF i muszę się ograniczać do C3. Chcociaż zastanawiam się, czy nie usunąć PDF, EGR i podnieść moc. Tylko, czy nie będą się wkrótce czepiać na przeglądach.
bobwoj
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 08 mar 2019, 9:55
Samochód: BMW E84 18xD

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: bobwoj » 15 maja 2019, 12:41

Obecnie stoją już przed dylematem poniższym dylematem, który wybrać:

olej nr1
Lepkość CCS przy -35°C, mPa.s 5740 kg/l
Lepkość kinematyczna w 40°C 67,30mm2 /s
Lepkość kinematyczna w 100°C 12,20 mm²/s
Indeks lepkości 176
Temperatura zapłonu 230 C
Temperatura płynięcia -45
TBN, mgKOH/g 7
Popioły siarczanowe 0,67
Lepkość HTHS (150oC) 3,65 mPa*s
Test Noack (odparowanie) 9,7%

olej nr2:
Klasa Lepkości - SAE J300 5W-30
Lepkość kinematyczna 40°C mm2 /s 66,5
Lepkość kinematyczna 100°C mm2 /s 11,7
Wskaźnik lepkości - 173
Punkt zapłonu °C ASTM D92 238
Punkt płynięcia °C ASTM D97 -48
Liczba zasadowa mgKOH/g ASTM2896 - 8,7
Noack - 8,8
kokos
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 05 sty 2019, 10:58
Samochód: -Audi S3/ BMW f30

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: kokos » 15 maja 2019, 13:35

Oba oleje maja dobre parametry patrząc pod względem że to 5w30 c3 (bo chyba takie wybrałeś) ten pierwszy do tego ma duży HTHS jak na olej 5w30 c3 a do tego wysoki indeks lepkości i lepkość w 100 st, więc ten olej będzie lepiej chronił silnik, ale za to jest to mniej ekonomiczny (samochód może więcej palic o 2-3%) wynika to z większych oprow ale za to masz większa ochrone.

A drugi widać że ma więcej PAO bo niższy NOACK i temp plyniecia trochę lepsza. TBNy pomijam bo jak wymienisz olej po 10 tysiącach to oba spokojnie dadzą radę no chyba że robisz wymiany co 20 tysięcy to wtedy lepiej ten co ma wyższy TBN.

Bierz też pod uwagę że masz DPF więc jak do silnika trafi trochę paliwa to w przypadku tego pierwszego oleju wciąż będzie utrzymana pożądana lepkość.

Tak czy siak oba oleje jak na c3 maja dobre parametry.
Awatar użytkownika
Plywak
Ojciec założyciel
Posty: 939
Rejestracja: 17 gru 2018, 17:56
Samochód: Renault Megane 3 RS 310KM+

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: Plywak » 15 maja 2019, 14:58

Duży HTHS? Dla C3 minimum to 3,5 a tutaj mamy 3,65

Oba oleje zbliżone parametrowo i osobiście gdybym miał wybierać na podstawie tylko tych parametrów to opcja nr 2.
Jeśli ktoś chciałby wesprzeć forum w rozwoju działu z analizami serdecznie zapraszamy do zbiórki - viewtopic.php?f=56&t=174
kokos
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 05 sty 2019, 10:58
Samochód: -Audi S3/ BMW f30

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: kokos » 15 maja 2019, 15:38

Oczywiście że dużo. Znajdź mi olej który w 5w30 ma np 3,7? Większość ma 3,55 albo 3,5. Ta norma ma dosyć rygorystyczne wymagania i chyba nie spodziewałes się w oleju 5w30 HTHS na poziomie 4?

Chyba że weźmiesz pod uwagę oleje wyścigowe to tam 3,7 może jakiś producent osiągnął.
ODPOWIEDZ