BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Moderator: poziom1989

Awatar użytkownika
Plywak
Ojciec założyciel
Posty: 1023
Rejestracja: 17 gru 2018, 17:56
Samochód: Renault Megane 3 RS 310KM+

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: Plywak » 15 maja 2019, 15:50

kokos pisze:
15 maja 2019, 15:38
Oczywiście że dużo. Znajdź mi olej który w 5w30 ma np 3,7?
Nie muszę szukać Ravenol REP czy Extreme GTI oba C3 ale tak naprawdę czy wynik będzie 3,6 czy 3,7 ma niewielkie znaczenie. 3,65 to nie jakaś kosmiczna wartość bo tylko ~4% wyższa niż minimum dla normy C3, wiele dobrych olejów C3 5W30 ma okolice 3,6, a miedzy 3,6 a 3,65 to jest ~1% rożnicy. Ciekawi mnie jaki jest błąd pomiaru HTHS w labie bo wspomniany Extreme w labie Lotosa niby wykazał >4.
Jeśli ktoś chciałby wesprzeć forum w rozwoju działu z analizami serdecznie zapraszamy do zbiórki - viewtopic.php?f=56&t=174
kokos
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 05 sty 2019, 10:58
Samochód: -Audi S3/ BMW f30

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: kokos » 15 maja 2019, 16:29

Przecież ravenol REP to olej Racingowy, a ja mówiłem znajdź normalny. Chyba że ten podany przez autora to też Racingowy ale inne parametry na to nie wskazują.

A po za tym mówiąc o tym miałem na myśli że popularne oleje typu valvo czy motul maja 3,5 więc uważam, że jak już olej ma 3,7 to jest dużo. Po za tym może to tylko 5% różnicy ale jakie to ma znacznie. Pomiędzy NOACK 10% a 15% jest też tylko 5 % a różnica jednak jest spora. Czasami części setne jakiegoś parametru są istotne.
Awatar użytkownika
poziom1989
Ojciec założyciel
Posty: 942
Rejestracja: 17 gru 2018, 9:57
Lokalizacja: Niemcy
Samochód: Mitsubishi Colt Czt 220 PS

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: poziom1989 » 15 maja 2019, 16:39

@kokos a Ty nie bierzesz jednej istotnej kwestii pod uwagę, mianowicie wszystkie parametry ulegają wahaniom. Również różnice będą w laboratoriach.

Również z reguły nazwa "Racing" to w dużej mierze Marketing.
Silnik smaruje Meguin Super Leichtlauf 5W-40.
bobwoj
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 08 mar 2019, 9:55
Samochód: BMW E84 18xD

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: bobwoj » 15 maja 2019, 17:04

Plywak pisze:
15 maja 2019, 14:58
Duży HTHS? Dla C3 minimum to 3,5 a tutaj mamy 3,65

Oba oleje zbliżone parametrowo i osobiście gdybym miał wybierać na podstawie tylko tych parametrów to opcja nr 2.
Mógłbyś napisać dlaczego wybrałbyś olej nr 2? Kolega kokos zaargumentował swój wybór. Prosiłbym Cię o to samo.
Awatar użytkownika
Plywak
Ojciec założyciel
Posty: 1023
Rejestracja: 17 gru 2018, 17:56
Samochód: Renault Megane 3 RS 310KM+

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: Plywak » 15 maja 2019, 18:11

Wyższy TBN, Niższy NOACK, Niższa temp. płynięcia, wyższa temperatura może świadczyć (aczkolwiek nie musi) o lepszym pakiecie dodatków i bazach. To jest po prostu wybieranie tylko na podstawie parametrów papierowych podanych przez producenta. Jak by było wiadomo co to za olej można by było zajrzeć w analizy i powiedzieć coś więcej bo tak to jak widać sucha dyskusja o różnicach rzędu 1 do 4% ;)
kokos pisze:
15 maja 2019, 16:29
Przecież ravenol REP to olej Racingowy, a ja mówiłem znajdź normalny. Chyba że ten podany przez autora to też Racingowy ale inne parametry na to nie wskazują.
I pewnie ścigają się nam mim Ople CDTi dlatego ma dexos2 ;) Z resztą temat REP już był tu poruszany i jak dla mnie do normalnego użytku przerost formy nad treścią i te kilka procent w wartościach parametrów przy zwykłym codziennym użytkowaniu nie zrobi wielkiej różnicy.
A po za tym mówiąc o tym miałem na myśli że popularne oleje typu valvo czy motul maja 3,5 więc uważam, że jak już olej ma 3,7 to jest dużo.
Już na pierwszej stronie poleciłem oleje mające okolice 3.6 wiec ja uważam to za standard przy dobrych olejach. Z resztą niektórzy producenci jak np. LM podają, że HTHS jest nie mniejszy niż wymaga norma tj. >=3.5 o ich oleje potrafią mieć przy tym zapisie więcej.
Po za tym może to tylko 5% różnicy ale jakie to ma znacznie.
No właśnie jakie? :)
Pomiędzy NOACK 10% a 15% jest też tylko 5 % a różnica jednak jest spora. Czasami części setne jakiegoś parametru są istotne.
Ty tak serio? Czy już sobie żartujemy? NOACK jest wartością procentową ale końcową od już jakiegoś wyniku pomiaru dlatego jeśli z jednego oleju wyparuje nam 10%, a z drugiego 15% to między odparowanym olejem jaka będzie różnica? Dla lepszego zobrazowania powiedzmy, ze teoretycznie w wyniku odparowania jednego oleju ubyło 1 litr, a drugiego 1,5 litra. Rożnica miedzy wartościami końcowymi odparowanego oleju to 5%? ;)


Tak BTW ten pierwszy to olej PMO czyli HC ciekaw jestem jak długo utrzyma swoje parametry :) Chyba jednak bym wolał coś z produktów, które wymieniłem w drugim poście :)
Jeśli ktoś chciałby wesprzeć forum w rozwoju działu z analizami serdecznie zapraszamy do zbiórki - viewtopic.php?f=56&t=174
bobwoj
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 08 mar 2019, 9:55
Samochód: BMW E84 18xD

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: bobwoj » 15 maja 2019, 22:03

Ten drugi olej to TOTAL Ineo LL 5w30 z ART, czyli też HC.
Awatar użytkownika
Plywak
Ojciec założyciel
Posty: 1023
Rejestracja: 17 gru 2018, 17:56
Samochód: Renault Megane 3 RS 310KM+

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: Plywak » 15 maja 2019, 22:09

Oba to HC z domieszką PAO. Total ma nowoczesny pakiet dodatków od infineum dlatego TBN wyższy. Nadal bym obstawiał opcję numer dwa bo nawet sam go polecalem w pierwszej odpowiedzi :)
Jeśli ktoś chciałby wesprzeć forum w rozwoju działu z analizami serdecznie zapraszamy do zbiórki - viewtopic.php?f=56&t=174
kokos
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 05 sty 2019, 10:58
Samochód: -Audi S3/ BMW f30

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: kokos » 15 maja 2019, 22:50

Tak obstawialem że to oleje HC z domieszką PAO. Zresztą to widać po parametrach tak naprawdę. Totala nigdy nie stosowałam szczerze mówiąc, ale jak już wspominałem oba wyglądają podobnie mimo wszytsko.
tomek evo
Partner forum
Posty: 76
Rejestracja: 25 gru 2018, 9:56
Samochód: -Skoda Superb

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: tomek evo » 15 maja 2019, 23:36

Wg. mnie opierając się o suche dane jakie zostały podane to minimalnie lepszym wyborem będzie opcja nr 2 natomiast różnice nie są zbyt duże. Opierając się tylko o te dane nie znamy składu oleju - zastosowanej bazy i pakietu dodatków a to tez ważna sprawa. W praktyce wiele olejów po kilku tysiącach intensywnej eksploatacji nie wygląda już tak dobrze a inne są stabilniejsze i bardziej odporne. Kolejna sprawa to na ile karty oddają to co jest w rzeczywistości bo odchylenia od kart dopuszczają sami producenci a jak pokazuje praktyka te odchylania mogą być całkiem spore. Pomijam tu kwestię różnych wersji tego samego oleju.
kokos
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 05 sty 2019, 10:58
Samochód: -Audi S3/ BMW f30

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: kokos » 16 maja 2019, 8:46

No bo w kartach podaję się wyniki usrednione, nawet każda partia może się minimalnie różnic parametrami więc trzebaby do każdej partii robić osobbna kartę techniczna, chyba nikomu nie chciałoby się tego robić :D
ODPOWIEDZ