• Zapraszamy do nowo stworzonej biblioteczki: przeniesienie po kliknięciu Znajdziecie tam dokumenty, artykuły (po polsku i angielsku) oraz poradniki - wszystko w tematach olejowych.

Amsoil Signature Series 0w20

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Ja powtarzam od zawsze - nie 15, nie 12, tylko 10 tysięcy interwał górny, jak amen w pacierzu. Kłócicie się tutaj o stosunek TBN do TAN, ale weźcie pod uwagę również jakość samego filtra i jego zdolność przyswajania i zatrzymywania zanieczyszczeń. Oleje to jedna sprawa, ale filtry są równie ważne, bo to one mają za zadania zatrzymać w sobie to, co sprowadzi z magistrali olej.

Najlepsze historie, jakie czytałem, to trzymanie oleju w Dieslu z DPFem 15 tysięcy, bo przecież wszyscy tak robią i mechanik mówi, ze tak jest OK. Filtr oleju? Przecież producent napisał, że wytrzyma 30 tysięcy... Później pojawiają się problemy z panewkami i ludzie zastanawiają się, czy jakaś partia silników nie jest wadliwa [2.0Dci]

Olej sam w sobie ciekawy, producent prawdopodobnie przewidział szybki spadek, więc receptura ukierunkowana na wyższy TBN. Pakiet dodatków bardzo fajny.
 

Czarne Paliwo

Partner forum
cytrynowiec napisał:
@Czarne Paliwo dobrze by było jakbyś opisał tryb użytkowania auta.

Garść informacji: Klient ma ten samochód od nowości. Filtr powietrza wymieniany jest na oryginalny co 40 tys. km. Olej co około 10 tys. km. Jazda płynna, z przewidywaniem ew. sytuacji na drodze, w granicach dopuszczalnych prędkości lub nieco powyżej. Średni odcinek pokonywany od rozruchu to około 25 km. Drogi lokalne/miasto/trasy w stosunku 70%/20%/10%. Od 70 tys. km na dodatkach od Archoil. Najwięcej przejeżdżone na AR6200-EU. Po drodze także Amsoil P.i.
 
Top