• Zapraszamy do nowo stworzonej biblioteczki: przeniesienie po kliknięciu Znajdziecie tam dokumenty, artykuły (po polsku i angielsku) oraz poradniki - wszystko w tematach olejowych.

BMW seria 1 F20 2.0 N47 chip

lantar8

Użytkownik
Samochód
Renault Megane 1.4 TCe
Marka samochodu
BMW F20 118d
Silnik
2.0d N47
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
Tak
Cześć, zwracam się z prośbą o pomoc w doborze oleju do mojego nowego nabytku. Auto zalane 4000km temu Castrolem Edge 5W40, ale wydaje mi się że wypadałoby zmienić ten olej jak najszybciej na 5W30.

- BMW 118d 2014r. po chipie na 185KM/420Nm, 163 000 przebiegu, świeżo po wymianie rozrządu, ekologia oczywiście na miejscu
- z tego co wiem samochód do 100k przebiegu serwisowany co 30k, potem co 15k
- wymagania producenta: 0W30, 5W30, 0W40, 5W40 / LL-04 (dla mnie warunek konieczny) / ACEA C3
- chciałbym się zmieścić w 200zł (podobno wchodzi 5.2l więc muszę kupić 6l) chyba, że warto parę zł dołożyć
- auto będzie używane 80% trasa / 20% miasto, jazda raczej z nastawieniem na ekonomię. Zmiana oleju co ok 12k.

Ze swojej strony myślałem o Shellu 5W30 AM-L ale wydaje mi się, że ciężko z jego dostępnością.
 

lantar8

Użytkownik
Samochód
Renault Megane 1.4 TCe
Dzięki za linki. Na myśl przyszło mi jeszcze Neste Pro+ W LL-III od lejolej. Po naszej forumowej zniżce wyszłoby 200zł za 6l. Olej warty polecenia?
 

KZFR

Użytkownik
Samochód
-
Dzięki za linki. Na myśl przyszło mi jeszcze Neste Pro+ W LL-III od lejolej. Po naszej forumowej zniżce wyszłoby 200zł za 6l. Olej warty polecenia?
Olej całkiem spoko. To samo w innym opakowaniu: Valvoline SynPower XL-III C3 5W30 i jeszcze nieco taniej.
 

lantar8

Użytkownik
Samochód
Renault Megane 1.4 TCe
Po prostu wydaje mi się że do tych silników najlepszy jest olej o specyfikacji SAE 30 i nie wiem jaka jest przewaga 0W40 nad 5W30 w tym wypadku.
 

cytrynowiec

Ojciec założyciel
Samochód
Octavia III TSI CZDA 150
Podałem link do analizy, jeden z lepszych w tej normie (jest parę innych LL04 w tej lepkości i z podobnymi parametrami ale niedostępne w PL a szkoda). O bazach (swoją drogą wysoka czystość) i pakietach już pisałem, świetne parametry na zimno i dobra odporność na parowanie i ma normę więc dlaczego nie?
 

lantar8

Użytkownik
Samochód
Renault Megane 1.4 TCe
W takim razie wypróbuję go przy następnej wymianie. Dzięki

PS on jest na GTL?
 

cytrynowiec

Ojciec założyciel
Samochód
Octavia III TSI CZDA 150
Mieszanina III+PAO+Estry ale nowsza wersja X3 jest na GTL więc podejrzewam że starsza też może być.
 
Last edited:

lantar8

Użytkownik
Samochód
Renault Megane 1.4 TCe
To może lepiej jednak wrócić do tego shella ECT/AM-L i wymieniać co 10k lub doposażyć w AR9100?
 

cytrynowiec

Ojciec założyciel
Samochód
Octavia III TSI CZDA 150
Prośba aby nie mieszać moich wypowiedzi, pisałem o starszej wersji która ma LL04 i wrzuciłem linka do jej analizy, a która nadal jest dostępna na rynku ok? :)
 
Top