Fiat Seicento 1.1 MPI (LPG)

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault/Fiat
cytrynowiec napisał:
A to o lepkość chodzi czy o skład? Analiza Shella już jest w odpowiednim dziale.
O skład .
Czy po prostu taki Lotos mimo że jest HC i ma coś boru będzie lepszym wyborem niż max life ale z większą ilością molibdenu ?

Myślałem jeszcze żeby do 10w40 wlać archaoila 9100
 

cytrynowiec

Ojciec założyciel
Samochód
Octavia III TSI CZDA 150
Nie oczekuj za taką kasę że znajdziesz syntetyką pełną gębą, ale z dobrą temp. zapłonu czy niezłym noackiem, jak najbardziej, i taki jest Lotos. Dodając AR9100 zwiększasz zakres ochrony dużą dawką boru, ale też czystości w silniku. W porównaniu do Maxilife imho dużo lepszy wybór. O profitach płynności Pływak już wspominał.
 

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault/Fiat
A dolanie przykładowo 100 ml archaoila 9100 da jakiś efekt ? Czy trzeba wlac praktycznie 200ml
 

Brax

Użytkownik
Samochód
-Bravo II 1.4 tjet
Lej spokojnie 5W40. Ja u dziadka w tym silniku przerobiłem 10W40, 5W40 i 0W40, co najlepsze 10 i 5W trzeba było dolewać, a 0W nic nie pije, a niektórzy mówili że z każdej strony będzie sikało olejem :)
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Helix Ultra jest wydaje mi się zbednym wydatkiem w tym 1.1. Fiatowskie benzyny, szczególnie tego pokroju, to silniki, które ciężko zabić. Specol, Lotos, Shell Helix HX7\8, Orlen Calssic Synthetic, Gulf GX, Total 9000, Eurol - obojętnie. Ja ostatnio skłaniam się ku Shellowi, jak czytam analizy z niemieckiego i rosyjskiego forum. Raczej dbają o powtarzalność produkcji, co pokazuje również analiza Ultra tutaj na forum naszym. Nawet ten pół-syntetyk HX7 wypada bardzo dobrze i sam po płukance na 2000km będę go wlewał zamiast Max Life'a 5W40. Później prawdopodobnie poleci HX8 5W40. Tobie polecam to samo. Możesz dolać Archoila, jak najbardziej i możesz na przykład co trzecią wymianę oleju zrobić płukankę LM.

Fiatowska linia FIRE do której zalicza się Twój 1.1 to takie 1.9SDI w benzynie :D Żeby zabić ten silnik, to trzeba chcieć. Wiem, co się w samochodach służbowych wyrabiało z 1.2 - 60KM w Pandach, wiem, co się wyrabiało w służbowych 1.1 w Seiko. Tam nikt nie dbał o olej i lało się Selenię 10W40. Wymiana? Jak się komuś przypomniało, że pasowałoby akcję serwisową na olej zrobić... Od zawsze mam wielki szacunek do Fiata za ich benzyny.
 

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault/Fiat
Kusi mnie wlać coś taniego i nawet nie wiem czy nie zostać na tej 10 silnik śladów zuzycia nie ma . Jedynie co na totalu potrafi mi klawiatura sie odezwać na zimno
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Binas96 napisał:
Kusi mnie wlać coś taniego i nawet nie wiem czy nie zostać na tej 10 silnik śladów zuzycia nie ma . Jedynie co na totalu potrafi mi klawiatura sie odezwać na zimno
Przejdź na 5W. Shell HX8 wychodzi tanio i dobrze, Popatrz w jakich pieniądzach byłby Meguin ewentualnie.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
poziom1989 napisał:
O ktorym Meguinie piszesz? Ewentualnie Meguin High Condition 5W-40, w Polsce na szybko znalazlen na Allegro, ale troche przesadzaja z cena...
Super Leichtlauf.

Meguin na Allegro to gruba przesada. "Kolega z Berlina" nawet z przesyłką ma chyba taniej. Ewentualnie Shella HX8, lub Specola. Te silniki nie są wymagające i chyba nawet solidniejsze, niż moja konstrukcja... Tam nawet rozrząd jest bez kolizyjny, jak się pasek zerwie, to na poboczu zakładasz nowy i jedziesz dalej :D
 

poziom1989

Moderator globalny
Lokalizacja
Niemcy
Wedlug mnie nie ma sensu stosowac w tym silniku oleju na 100 % PAO. Ewentualnie w sporcie, termicznie nadmiernie obciazonej jednostki napedowej lub jezeli dany pojazd sie porusza, gdzie temperatury spadaja ponizej < -30°C lub dluzsze interwaly, lecz nie do jazdy cywilnej, w tym przypadku, konkretnie do tej jednostki napedowej wystarczy wysokiej jakosci VHVI.
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
dla tego napisałem, że chyba nie ma potrzeby stosowania Ultra 5W40.
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
poziom1989 napisał:
Ten Shell jest na GTL.
ale GTL to też jest można powiedzieć, grupa IV. Syntetyk, ale nie pełny syntetyk, bo pełnym mozna nazwać PAO. Nawet tutaj była rozmowa o tym w dziale o GTL.
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
poziom1989 napisał:
http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=9&t=90#p923
Czyli to mnie się pomyliło, zwracam honor.

To patrząc czysto na względy ekonomiczne, ultra jest olejem średnio opłacalnym do tego silnika.
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
poziom1989 napisał:
Takze mozna go zastosowac! To nowoczesna receptura.
Nie zaprzeczam! Chodziło mi raczej o kwestie finansowe.
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
poziom1989 napisał:
Nasz partner @pablogarage ma go w ofercie.
ale co ma w ofercie? Ultra, czy Meguina? Jakiś link do oferty? Chętnie sam popatrzę.
 
Top