Fiat Seicento 1.1 MPI (LPG)

Jones

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Astra G 1,6 8V+LPG
A jakby wlać jednak tego Mobila 5w50 ? :)
Jakieś przeciwwskazania ?
nie znam sie ale sie wypowiem
nie ma przeciwwskazany
tyle ze za bardzo nic nie zmienisz
może być tak że na zimnym popychacze się odezwą
a dźwięk się zmieni na bardziej basowy ale głośność ta sama tylko inna częstotliwość
 

cytrynowiec

Ojciec założyciel
Samochód
Octavia III TSI CZDA 150
Stare czasy ale ja takim sprzętem latałem na 15w40 w zimie, jak mu potem zalałem QS 10w40 to jakby mu konie wróciły pod maskę :D
 

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault/Fiat
Do siebie ciężko wybrać olej :D
A co do Mobila to mam go @poziom1989 za darmo :) więc dlatego pytam . Gdybym nie trafił na jakiegoś "lewego" Totala to nie zakladalbym tematu . A Platinumem płukalem silnik po operacji otwarcia pokrywy :) Więc teraz szukam czegoś odpowiedniego . Platinum ma za niski tbn jak dla mnie
 

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault/Fiat
Przed trasą na Niemcy musze zmienić oliwę więc z tych do wyboru .. Człowiek niezdecydowany . Mobila odpuszczam skoro taka "nagonka" to będzie do Renaty . A więc ?

Eurol Super Lite 5w40
Shell Helix Ultra 5W40 (tu sie obawiam, blisko mu do W30)
Lotos 5W40 ( Skromnie z ZDDP moim zdaniem)
Total/Elf 5W40
Valvo Max Life 5w40
 

murgos

Użytkownik
Samochód
FCA & スバル
Moim zdaniem, jeśli nie masz kłopotu z cieknącymi uszczelniaczami wału, wyeliminuj Max Life z listy.
 

tomek evo

Partner forum
Samochód
-Skoda Superb
Dla mnie Eurol albo Shell. Z doświadczenia to Shella więcej ubywa w porównaniu do Super Lita ( sprawdzone na 2 silnikach w tym w jednym Fiatowskim). Porównaj sobie parametry i ceny i zobacz co Ci najbardziej odpowiada. Lotos za swoje pieniądze też jest niezłym olejem i bardziej go polecam niż Elfa/Totala.
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Moim zdaniem, jeśli nie masz kłopotu z cieknącymi uszczelniaczami wału, wyeliminuj Max Life z listy.
A dlaczego? Ja mam silnik suchy i górę po uszczelnieniu, oraz 7260km bez dolewki oleju po powrocie na Max Life. Uważam, że zasługa płukanki jest tylko w połowie.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Oczywiście, że tak, ale Max Life robi to chyba najlepiej.
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Nie wiem, czy pod kątem marketingu - u mnie działa. Będzie testowane jeszcze na Meguinie 0W40, ale póki co, olej sam się broni - 7200km bez dolewki.
 

morfe1

Użytkownik
Samochód
Ford Focus Mk1, 1.6 16V, 100 KM +LPG, Seat Ibiza IV, 1.4 16V, 75 KM+ LPG
Tutaj też potwierdzam "wyjątkowe" właściwości Maxlife w spalaniu oleju. U mnie w Ibizie przy wadzie fabrycznej z pierścieniami (silniki BBY, BKY) najmniejsze spalanie jest właśnie na Maxlife 5w40. I obecnie na takim jeżdżę trzecią wymianę. W spalaniu (testowaniu) porównuje do Totala Quartz 5w40 oraz Elfa 10w40. Może mała grupa reprezentatywna ale jakiś punkt odniesienia już jest.
 

morfe1

Użytkownik
Samochód
Ford Focus Mk1, 1.6 16V, 100 KM +LPG, Seat Ibiza IV, 1.4 16V, 75 KM+ LPG
Jeśli chodzi o mnie to wypowiadam sie tylko o spalaniu. Analizy (nie najnowsze jakieś )na ruskim forum potwierdzają że to przyzwoita oleiwa, w szczególności do "starszych" konstrukcji więc jakieś ziarno prawdy na moim przykładzie musi być. Tak czy inaczej z ciekawości przy następnej wymianie przetestuje coś innego, żeby zobaczyć czy to oby nie ten marketing niweluje mi spalanie i łata dziury w silniku :)
 

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault/Fiat
Subiektywnie mając max life 10W40 w silniku podczas wycieków zalalem pod max na bagnecie i starczyło na 10 tyś, na Totalu podczas wycieków dolalem dobre pół litra :D
Może być to zbieg okoliczności ale mniej sie lało z tego silnika ;)
Więc te właściwości "raczej" ma jak pisze @Zielony34
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Piszemy o spalaniu czy o domniemanych dodatkach na uszczelnienia ?
Jedno wcale nie wyklucza drugiego. Może doszczelnić sparciałe uszczelniacze zaworowe, a może doszczelnić dół silnika, który zaczynał popuszczać dopiero pod obciążeniem w specyficznych warunkach.

Jednak, jak kiedyś rozmawialiśmy - prawdy o składzie nigdy się nie dowiemy.
 

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault/Fiat
No to czas na wymiane :D
 

Attachments

Kevin88

Użytkownik
Samochód
Audi A4 1.8T(ANB), Suzuki Swift Sport(M16A)
Sam się zastanawiam nad tym olejem do 1.8T
 
Top