Lepkość oleju vs Szybkość nagrzewania jednostki

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault/Fiat
@Binas96 a zwróciłeś w lato może uwagę czy wskazówka wlatywała na czwartą kreskę? Pytam, bo nie wszystkie auta wskazują prawidłową temperaturę cieczy po środku skali. Często jest to trochę poniżej połowy np. u mnie w samochodzie tak jest.
Laatem jest wszystko w porządku ;)
 

Kaczorek79

Użytkownik
Samochód
-
Panowie, nie sugerujcie się wskazaniami zegarów przy precyzyjnym określaniu zmian względem różnych olejów w silniku.
Wskaźniki analogowe często mają bufor na określonych wartościach, dla przykładu w BMW e46 miałem pion temperatury płynu chłodzącego od 75 do 113 stopni, a silnik miał roboczą 96-98, na szczęście udało mi się to zmienić w mapach modułu zegarów i miałem bardziej miarodajny podgląd. W VAGu często zegar stoi w pionie między 77-110 stopni.
 

SmartCheetah

Użytkownik
Samochód
Mazda CX-7 2.3T DISI 260KM
Panowie, nie sugerujcie się wskazaniami zegarów przy precyzyjnym określaniu zmian względem różnych olejów w silniku.
Wskaźniki analogowe często mają bufor na określonych wartościach, dla przykładu w BMW e46 miałem pion temperatury płynu chłodzącego od 75 do 113 stopni, a silnik miał roboczą 96-98, na szczęście udało mi się to zmienić w mapach modułu zegarów i miałem bardziej miarodajny podgląd. W VAGu często zegar stoi w pionie między 77-110 stopni.
Dokładnie tak jest, ale to tym bardziej dziwne, że koledze wskaźnik temp cieczy osiąga pion po parudziesięciu km dopiero. Przy sprawnym układzie parę km spokojnej jazdy powinno wystarczyć przy obecnej pogodzie. Tak było u mnie we wszystkich samochodach, w tym e46, o którym wspomniałeś. W upałach pojawiał się pion po kilometrze.
 

Misiek

Użytkownik
Samochód
Opel omega 3.0
Akurat w omedze jest bardzo czuły, wystarczy przy otwartym termostacie dać po garach i temp leci
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Nieprawda w turbo możesz sobie nawet rurę setkę zamontować po prostu po pewnym przekroju zwiekszanie go już nic nie da
tego nie wiedziałem.
 

Kacper_96

Użytkownik
Samochód
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.5 V6 24V 192KM
Na szczęście u mnie w Alfie 156 zegar pokazuje precyzyjnie co się dzieje :p silnik zazwyczaj utrzymuje ok 85 stopni na płynie przy bucie zaczyna podjeżdżać do 95 stopni a przy naprawdę srogim katowaniu dojeżdża do 100 stopni, a do tego mam wymiennik ciepła a nie mam chłodnicy oleju w 2.5 V6 ;)
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Renault Megane 3 RS CUP
Zegary są przeważnie tak skonstruowane aby nie pokazywały wahań temperatury wynikających z działania układu chłodzenia. Temperatura wody nigdy w układzie nie stoi sztywno tylko sobie cały czas skacze o kilka stopni wiec gdyby wskaźniki to pokazywały wskazówka cały czas by lekko opadała i się podnosiła.
 

lukaszewski

Użytkownik
Samochód
BMW E90 330i LCI N53B30
Np w BMW u mnie, elektryczna pompa wody robi cuda, temp podczas spokojnej jazdy okolice 105st, wystarczy zredukować i wcisnąć but do oporu i spada do 85 w jakieś 5sekund, też brak wskaźnika, korzystam z kostki pod obd
 

tkm

Użytkownik
Samochód
Citroen C5 I 2.0 HDI 109
W tej chwili jeżdżę na Elf nf 5w-40, porównując do tego samego okresu sprzed roku to Mobil FS 0w-40 szybciej się nagrzewał.
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Ale gwoli ścisłości - wskazówka temperatury CIECZY to nie jest stan faktyczny nagrzania jednostki napędowej, a tym bardziej OLEJU silnikowego. Więc mam nadzieje, że opieracie swoje wypowiedzi o wskaźnik temperatury OLEJU, bo w przeciwnym wypadku, to jak mówienie, że olej X jest lepszy od oleju Y, bo na oleju X silnik ciszej chodzi :cool:
 

tkm

Użytkownik
Samochód
Citroen C5 I 2.0 HDI 109
Więc mam nadzieje, że opieracie swoje wypowiedzi o wskaźnik temperatury OLEJU, bo w przeciwnym wypadku, to jak mówienie, że olej X jest lepszy od oleju Y, bo na oleju X silnik ciszej chodzi :cool:
W moim aucie jest wskaznik temp. oleju.
 
Top