• Zapraszamy do nowo stworzonej biblioteczki: przeniesienie po kliknięciu Znajdziecie tam dokumenty, artykuły (po polsku i angielsku) oraz poradniki - wszystko w tematach olejowych.

Olej do 1.4T 125KM, Astra K

SACZI

Użytkownik
Samochód
Astra K
Olej przeanalizowany:
Co prawda teraz jest Motul, ale nie spodziewam się zbyt dużych różnic.
 

jerseyAdmin

Administrator
Trochę ci podlewał paliwem już wtedy, a teraz jak piszesz głównie miasto więc chyba warto zmienić. Przy różnicy 7500-10000 kilometrów to zrobisz 5 wymian zamiast 4 w przeciągu 50000 więc koszt niski, a silnik będzie miał przyjemność ze świeżej oliwy.

Zostajesz przy Motulu, czy coś innego? ;)
 

SACZI

Użytkownik
Samochód
Astra K
Z @mati umawialiśmy się na UOA Ravenola DXG i Amsoila SS 5w30.
DXG ma oficjalną aprobatę Opla, Amsoil tylko spełnia normę.
Ja mam jeszcze 2 lata gwarancji, więc chyba Ravenol, do którego nie jestem przekonany ...
Sam olej ma domieszkę PAO i ponoć wolfram, ale R jest "niestabilny".
Ma niską lepkość nomilaną.

Kolejny z olejów to Motul EcoLite:
Ja różnicy nie widzę między OEM GM, ale olej nominalnie ma wyższą lepkość i HTHS (10 vs 11.5 w 100C), więc niby mam większy zapas na rozcieńczenie benzyną.
Kolejny, podobny do Motula to Yacco GDI:

Dalej, Meguin/Liqui Moly:

https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Special-Tec-DX1-5W-30/346 (170PLN w Arge)
Mają ten sam numer licencji GM'a :)


No i ostatnia grupa olejów - zawierających tytan jako dodatek przeciwzużyciowy, czyli
OEM Opel, Total FGC i Valvoline DX1.
Nominalne parametry mają identyczne, VOA identyczne.
Charakteryzują się lepkościami w dolnym zakresie klasy SAE30, czyi ~10 w 100C
OEM Opel do kupienia za 91PLN w Elit, pozostałe to kwota ~150PLN.
Zużyciowo GM wypadł bdb, znacznie lepiej niż Penrite w tym samym silniku.
Szczerze mówiąc, to mój faworyt ...

Są jeszcze Eurol Fortence i Penrite Enviro GF5, ale tych nie biorę pod uwagę.


A tak w ogóle, to mam problem z zakupem oleju ...
Moje nastawienie do zakupów olejów on-line jest ... takie "średnie".
Stacjonarne sieci kręcą nosem na zamawianie 1 bańki.
Na obecnego Motula czekałem 2 tygodnie, aż w Elit mi go sprowadzą ...
Realnie zostaje olej GM, Ravenol i Amsoil u Tomka (polecony telefonicznie jako pewny dystrybutor).
No i może Motul z LM (jest po 5L w IC i Arge Krosno).
 

mati

Użytkownik
Samochód
Opel, Astra k, 1,4 turbo 150KM, manual, HB
Też mam jeszcze gwarancję do września 2021 ale u mnie występuje (tak mi się wydaje) nasilone LSPI. Dlatego wybór padł na Amsoila 5w30 ss żeby wykluczyć to zjawisko. Objawia się to poszarpywaniami przy obrotach silnika poniżej 3000. W grudniu będzie wymiana na Amsoila.
 

cytrynowiec

Ojciec założyciel
Samochód
Octavia III TSI CZDA 150

Część dostępna u nas, przy takim interwale wymiany (nie wiem jaki okres czasu) nie będzie problemu z żadnym olejem, więc nawet oemowy będzie ok. - ważne pewne źródło.
 

SACZI

Użytkownik
Samochód
Astra K
Pewne źródło ...
Elit, Arge, InterCars - chyba nie kombinują z podróbami?
Do tego na Ravenolu jest kod dla każdej bańki, więc dodatkowo można się upewnić o pochodzeniu.
Innych marek tak pewnym być nie mogę, bo nie ma indywidualnych nr baniaków; jest to również powód zainteresowania Ravenolem.
No i ASO, wymiana z filtrem, olejem, podkładką i robocizną to równo 249 PLN.

Ciekawe, że nie ma w EU/PL Mobila, Castrola i Shella (jest w niektórych ASO) z tą normą.
 

cytrynowiec

Ojciec założyciel
Samochód
Octavia III TSI CZDA 150
Partnerzy forum to pewne źródło nawet na Castrola czy Motula.
 

SACZI

Użytkownik
Samochód
Astra K
Hahaha, Ty chyba w marketingu pracujesz :)
DOkłądnie taką samą odpowiedź dostałem z BOA Opla:
Ja - Czy mogę wlać Motula do Astry?
Opel - blablabla, do Pańskiego samochodu olej 5w30 Dexos1 gen2

:D
 

cytrynowiec

Ojciec założyciel
Samochód
Octavia III TSI CZDA 150
Lepiej zmień ASO skoro ich pytasz o zgodę czy możesz zalać olej z normą.
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Jeśli przy chęci zalania oleju spełniającego wymagania, zamiast oleju z oficjalną aprobatą nie notują takiej informacji w systemie gwarancyjnym, to gadka kończy się na tym, że płacisz, więc wymagasz. Nie oczekuj @SACZI że ktoś w Krośnie będzie w ASO rozwodził się nad olejami skoro nawet w dużych salonach w większych miastach pojęcia mają liniowe i można rzecz - wytyczne z kartki. Jeśli nie zrobią Ci adnotacji do systemu - lej śmiało, co uważasz, czyli w tym wypadku Amsoila.

No i nie wiem, czy nie wolałbym obrać troszkę innej strategii. Nie wiem, jaki jest najtańszy olej spełniający kryteria, ale przy rozrzedzaniu paliwem interwały 7000km wyjdą zdecydowanie na dobre silnikowi.

u mnie występuje (tak mi się wydaje) nasilone LSPI. Dlatego wybór padł na Amsoila 5w30 ss żeby wykluczyć to zjawisko. Objawia się to poszarpywaniami przy obrotach silnika poniżej 3000. W grudniu będzie wymiana na Amsoila.
co mówią na forum Opla? Mam nadzieje, że nie jesteście grupą testową klientów, i wasze problemy po cichutku, bez przyznawania się, zostaną rozwiązane na przykład przy okazji liftingu... Prawda taka, że pasowało by zrobić zużyciówkę dwa razy. Raz - jazda miejska, drugi raz - jazda autostradowa\dynamiczna z wykorzystaniem obrotów powyżej 3500rpm. Porównać dane i cisnąć ASO z danymi w łapie, że mają poprawiać.

PS. Ja czytając nie tylko takie wypowiedzi, ale i ogólnie rozmawiając z mechanikami, czy znajomymi, utwierdzam się w przekonaniu, że rocznikiem się nie jeździ i warto tłuc do końca możliwości zakupu w dobrym stanie, samochody z wtryskiem pośrednim i hydrauliką zaworową...
 

jerseyAdmin

Administrator
Ja bym lał olej OEM i wymieniał co 7000.

@Zielony34 - problemem nie są silniki czy ich konstrukcja, tylko podejście ASO i producenta którzy zamiast aktualizować zalecenia serwisowe i naprawiać ewidentne wtopy starają się zamieść sprawę pod dywan. Przecież gdyby przy problematycznych silnikach z LSPI zalecono częste zmiany oleju i lanie olejów zapobiegających zjawisku to nie byłoby problemu. Tak jest w każdym przypadku.
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
@jerseyAdmin własnie dla tego napisałem, że mam nadzieję, że nie są testową grupą klientów. Koncern widzi problem, ale rozwiąże po cichutku, zamiatając sprawę pod dywan następnym modelem liftingowym... Tracą na tym tylko końcowi użytkownicy. Ktoś wywala wór cięzko zarobionych pieniędzy, a ASO zachowuje się na zasadzie "mamy frajera - golimy". Patologia Polskiej rzeczywistości motoryzacyjnej.
 

SACZI

Użytkownik
Samochód
Astra K
Ja bym lał olej OEM i wymieniał co 7000.
...
I to jest najtańsza opcja, ale do samodzielnej zmiany.
W takim przypadku samodzielna wymiana to koszt 130 PLN.
Każda inna kombinacja podnosi koszt 200+PLN, a więc "zysk" niewielki w stosunku do ceny ASO.
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
a gdybyś sobie koziołki skombinował i sam zmieniał? Co za problem?
 

mati

Użytkownik
Samochód
Opel, Astra k, 1,4 turbo 150KM, manual, HB
co mówią na forum Opla? Mam nadzieje, że nie jesteście grupą testową klientów, i wasze problemy po cichutku, bez przyznawania się, zostaną rozwiązane na przykład przy okazji liftingu... Prawda taka, że pasowało by zrobić zużyciówkę dwa razy. Raz - jazda miejska, drugi raz - jazda autostradowa\dynamiczna z wykorzystaniem obrotów powyżej 3500rpm. Porównać dane i cisnąć ASO z danymi w łapie, że mają poprawiać.
Oczywiście zgłaszam w ASO problem od momentu jak wystąpił problem. Tylko sprawa wygląda tak, że jak jest świeży olej to mam spokój przez 3-5kkm (w zależności od oleju) i jak zaczyna poszarpywać to ASO jedzie na jazdę próbną i stwierdza lub nie stwierdza problemu a jak stwierdza to wszystko jest w granicy tolerancji (tylko jak się zapytałem jakiej granicy tolerancji tzn czego? nie potrafili odpowiedzieć) to profilaktycznie wgrywają nowe oprogramowanie (które kastruje dół) i uważają, że robią wszystko co w ich mocy.
Jeśli chodzi o poprawki producenta związane z liftingiem to Astra po FL ma już benzyny 3 cylindrowe (poza 4 cylindrówką z CVT).
Ja ze swojej strony mogę tylko powiedzieć, że nie mam 100% pewności, że to LSPI dlatego wjedzie Amsoil i jak po tym oleju będzie to dalej występować to z ASO będę bardziej aktywnie prowadził "dyskusję".
 

SACZI

Użytkownik
Samochód
Astra K
@Zielony34, nie mam problemu z samodzielną wymianą oleju poza tym, że mi się nie chce ;)
Co ja zrobię z olejem zużytym ... ?
Dlatego 20-30 PLN w ząbki i do "Witusia garażowca" z Guzikówki jadę "na serwis" ;)
Zagadam go o polityce i stary olej cieknie 45 minut z auta :D
 

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault/Fiat
No to podziwiam że mechanik w dzisiejszych czasach zmienia tak dlugo olej. Chociaz mój ostatnio resztke oleju w Reni sciagal pompą co mnie zaskoczyło :D
Chyba dlatego ze zostawiłem juz u niego grube pieniądze hala
 

jerseyAdmin

Administrator
Powinieneś moc. Na górze obok "obserwuj" jest strzalka, tam powinna byc opcja stwórz ankiete.
 
Top