Triumph Tiger 1050 - Jaki olej ?

ZieloElo

Użytkownik
Samochód
Triumph Tiger 1050
Witam, myślę nad Fuchs Silkolene PRO4 XP 10W-40 oraz Motulem 7100 10W-40. W szczególności chciałbym dowiedzieć się coś więcej na temat Fuchs, jest to olej motocyklowy, w Polsce niezbyt popularny. Co jest lepszym wyborem pod względem ochrony silnika? Cena nie gra zbyt dużej roli, wymiana zazwyczaj jest sporo przed zalecanym czasem.
 
Last edited by a moderator:

murgos

Użytkownik
Samochód
FCA & スバル
Opisz motocykl, producenta, model, silnik. Jakie wymagania w instrukcji stawia producent w stosunku do oleju? W jaki sposób zamierzasz eksploatować motocykl? W jakich warunkach?
Im więcej opiszesz o urządzeniu, stanie technicznym, warunkach i sposobie jego eksploatacji, tym większa szansa, że uzyskasz właściwe odpowiedzi na nurtujące Cię pytania.
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
czy motocykl użytkowany w mieście, czy na trasie, oraz jak jest chłodzony powietrzem, czy cieczą.
 

ZieloElo

Użytkownik
Samochód
Triumph Tiger 1050
Motocykl To Triumph Tiger 1050, rzędowe 3 chłodzone cieczą. Używany głównie na trasie, ale czasami zwiedzając jakieś miejsca nie da się uniknąć miasta. Silnik fabrycznie skonstruowany tak, ze trzyma wysoka temperaturę a wentylator włącza się częściej w stosunku do innych motocykli, jest to informacja pewna i to jest standard. Dlatego zależy mi aby olej miał niezbyt mała ilość bazy PAO gdzie polskie prawo coś takiego dopuszcza...
Jak najbardziej inne firmy wchodzą w grę.
Interwały wymian producent zaleca co 10000km gdzie w rzeczywistości olej zmieniam co max 6 tysięcy km. Producent zaleca pełny lub pół syntetyczny (ja leje tylko pełny) 10w40 lub 15w50, API SH, JASO MA.

Głównie chodzi mi o ten wymieniony olej, ale jeśli jest coś wartego uwagi i według Was lepszego to chętnie się bym dowiedział
 
Last edited by a moderator:

poziom1989

Moderator globalny
Lokalizacja
Niemcy
Jezeli tak skracasz interwaly to z reguly nie musisz przeplacac. Zeby dokladnie okreslic, ktory z tych powyzszych olejow lepiej sie sprawuje warto byloby zlecic analize.

Na forum brakuje ludzi, ktorzy maja wieksze doswiadczenie odnosnie srodkow smarnych do motocykli. Wedlug mnie to czy wybierzesz Fuchs czy Motul nie odgrywa zadnej sporej roli, w szczegolnosci jak juz powyzej wspomnialem o Twoich interwalach.

P.S.

Polskie prawo nie regulure nazewnictwa srodkow smarnych. Takze legalnie mozna okreslac oleje bazujace na III-ciej grupie jako Pelny syntetyk.
 
Last edited:

cytrynowiec

Ojciec założyciel
Samochód
Octavia III TSI CZDA 150
Mieliśmy już temat o jednośladzie : https://www.oil-club.pl/index.php?threads/yamaha-majesty-125-nie-śmiejcie-się-d.309/#post-8523
Jednak to czy dany olej jest lepszy bądź nie jest ciężko stwierdzić bo nie ma VOA tego Fuchsa, nie wiadomo co ma w składzie, ale Motul czy inne marki w moto można znaleźć:
 

Michal126

Użytkownik
Samochód
Fiat 126p 1997
@ZieloElo, zobacz Amsoila Metric 10W40. Dużo PAO, bardzo wysoka HTHS, u mnie po przerzuceniu się z Yamalube ustał pobór oleju.
 

ZieloElo

Użytkownik
Samochód
Triumph Tiger 1050
A skąd wiadomo, że Amsoil ma sporo PAO? oraz gdzie kupić, aby nie trafić na podróbę?
 

ZieloElo

Użytkownik
Samochód
Triumph Tiger 1050
Motul 7100 takze ma podobny udzial HC < 50% to samo Silkolene PRO4. Ciężko coś wybrać. Rozumiem, że im niższa lepkość przy 40 stopniach tym lepiej a im wyższa przy 100 stopniach tym także lepiej?
 

Qlek

Użytkownik
Samochód
Volvo V40 2.0T 2002
Ze swojego poświęconego czasu na lekturę forów, kart charakterystyki i własnych doświadczeń mogę Ci tylko polecić żebyś trzymał się tego co powiedziałeś- tylko full syntetyk, a która marka to już Twój wybór. Dlatego tak uważam bo generalnie silniki motocyklów mają większą tendencje do grzania niż silniki aut bo są mikro-rozmiarów a syntetyki najlepiej chłodzą. Mojej majki na shell advance ultra 10w40 w największe upały nie mogłem zagrzać tak, żeby stawać i się chłodzić a uwierz mi, że starałem się bardzo momentami :)

Co do lepkości to skoro lubi trzymać temp to jeśli to byłby mój motocykl to chyba bardziej skłaniał bym się ku lepkości xxW50 żeby mieć grubszy film olejowy. Jeździsz więcej tras więc to też kolejne moim zdaniem "za" xxW50 (miasto to więcej zimnych startów).
 

Qlek

Użytkownik
Samochód
Volvo V40 2.0T 2002
Ja mam trochę inne pytanie nt olei do motocykli marki Eneos.
Są bańki szare bez napisu jaki to olej- to półsyntetyki.
Są bańki szare jaśniejsze (srebrne) z napisem - "synthetic"
Są też bańki złote z napisem full synthetic.

Mi chodzi o te z napisem "synthetic" - czy to są semi czy synthetic ale nie napisali full bo np jest to HC?

Najbardziej interesuje mnie Eneos Max Performance 10w40.

Screen z karty produktu.
 

Attachments

ZieloElo

Użytkownik
Samochód
Triumph Tiger 1050
Zagłębiłem się w temat i jest to temat rzeka. Ostatecznie zdecyduje się prawdopodobnie na Amsoil, podaje wiele informacji w przeciwieństwie do Fuchs, jak ma HC poniżej 50 procent to już jest zupełnie dobrze, bo sporo FULL SYNTETYKÓW ma bazy HC około 70 80 procent
 

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault/Fiat
Wiele chłopaków Chwali Platinum Rider do motocykli :)
 

ZieloElo

Użytkownik
Samochód
Triumph Tiger 1050
Dokładnie, na butelkach jest Fully Synthetic Ester i to by było na tyle. Kontaktowałem się z Fuchsem w tej sprawie, teoretycznie mówią ze nie ma możliwości aby znajdowały się w tym oleju bazy z grupy 3, natomiast inne oddziały nie udzielają żadnych informacji.
Post automatically merged:

Ja mam trochę inne pytanie nt olei do motocykli marki Eneos.
Są bańki szare bez napisu jaki to olej- to półsyntetyki.
Są bańki szare jaśniejsze (srebrne) z napisem - "synthetic"
Są też bańki złote z napisem full synthetic.

Mi chodzi o te z napisem "synthetic" - czy to są semi czy synthetic ale nie napisali full bo np jest to HC?

Najbardziej interesuje mnie Eneos Max Performance 10w40.

Screen z karty produktu.
Ciężki temat, ciężko cokolwiek od producenta się dowiedzieć bezpośrednio. Mi Fuchs tłumaczył ze ich Synthetic to taki który może zawierać HC i PAO ale jeśli jest korzyść dla PAO to nazywa się Synthetic a jeśli nazwa brzmi Full to nie ma HC. Ile w tym prawdy?
 

Qlek

Użytkownik
Samochód
Volvo V40 2.0T 2002
Ciężki temat
Dokładnie

Już kilkukrotnie miałem okazje kupić 4l za pół ceny- choćby pare dni temu, ale boje się bo nie wiem co to jest, z drugiej strony tej marki jeszcze nie miałem a chwalą, szczególnie, że dedykują do japończyków a mam yamaszkę- niedawno 125 zamieniłem na 400.
HC się nie boję- tutaj już była mowa, że dobry HC jest dobry, ale myślę, że może to być jakiś po prostu part...
 
Top