• Zapraszamy do nowo stworzonej biblioteczki: przeniesienie po kliknięciu Znajdziecie tam dokumenty, artykuły (po polsku i angielsku) oraz poradniki - wszystko w tematach olejowych.

Yacco Lube J 0W-30

jerseyAdmin

Administrator
Analiza Yacco Lube J, 0W-30, ACEA C2.

yacco.jpg
yaccoir.jpg
 
Last edited:

kokos

Użytkownik
Samochód
-Audi S3/ BMW f30
Bardzo niska lepkość w 100 stopniach nawet jak na olej 0w30. Co prawda mniejsze zużycie paliwa, ale po czasie albo jakimś rozcieńczeniu paliwem taki olej stanie się "wodą". Nie jestem fanem takich olejów, bo okazuje się, że ochrona silnika przestaje być istotna kosztem zaoszczędzenie 2% paliwa.

Do tego analiza IR pokazuje lekki dodatek PAO. Producent twierdzi, że olej oparty o PAO, więc ktoś tutaj coś ściemnia. Pewnie nikt nie jest w stanie ocenić dokładnej zawartości PAO, ale z pewnością nie jest duża.
 

kokos

Użytkownik
Samochód
-Audi S3/ BMW f30
Hmm na jakiej podstawie tak twierdzisz? Pik przy 722 jest taki jak w olejach które mają po 20-30% PAO. Wiadomo, że nie można tak porównywać, bo każdy olej jest inny, ale mimo wszystko zakładać, że jest tam aż ok 50% to moim zdaniem nie jest zbyt dobrym pomysłem.

Dodano po 1 minucie 37 sekundach:
FAkt producent nie mówi ile %, ale to nie znaczy, że można tak optymistycznie zakładać, że jest aż 50% tym bardziej, że temp płynięcia tez na to nie wskazuje.
 

poziom1989

Moderator globalny
Lokalizacja
Niemcy
To był tylko przykład. Po prostu nie okreslimy tego, potrzebujemy więcej widm IR z tego laboratorium. Ale PAO na pewno jest.

Odnośnie temperatury plyniecia to także nie zawsze jest oczywiste, są producenci którzy podaja wartości typowe.

Oprócz tego mamy różne metody badawcze.
 

kokos

Użytkownik
Samochód
-Audi S3/ BMW f30
Więc wiemy cały chu.. :D

Ale tak czy siak jestem trochę zdegustowany tym olejem, spodziewałem się czegoś więcej po zapowiedziach przedstawiciela na tym forum, że to olej legenda ;)
 

kokos

Użytkownik
Samochód
-Audi S3/ BMW f30
Akurat nie pisałem o PAO, nie mam nic do tego, że jest tam jego niezbyt dużo (według mnie)

Tylko miałem na myśli, że parametrami olej ten nie wyróżnia się niczym w zestawieniu np ze Specolem, który wiadomo ile kosztuje :)
 

cytrynowiec

Ojciec założyciel
Samochód
Octavia III TSI CZDA 150
Pakiet dodatków skromny ale typowy. Bazowo widać udział IV grupy, imho ca 30-40%.
 

Barol

Użytkownik
Samochód
Audi A6
Skromny olej, trochę PAO ale z pewnością mniej jak 50%. Porównujac do innych analiz jestem zdania co Cytrynowiec ze jakieś 30%. Ale olej niczego sobie. Nie jest źle.
 

tomek evo

Partner forum
Samochód
-Skoda Superb
Wg. mnie typowy nowoczesny olej 0W30 C2 pod konkretne normy. Większość dobrych 0W30 C2 będzie miało te 20-40 procent PAO w składzie (a przynajmniej tak mi się wydaje). Lepkość w 100 stopniach faktycznie niska i wg. mnie to dość zawęża jego "zakres" stosowania i do aut np. po modyfikacjach czy "intensywnie" użytkowanych bym tego oleju nie polecił. Pakiet ok. ale właściwie zupełnie bez boru co dla mnie osobiście też jest minusem. Fajnie było by zobaczyć UOA tego oleju.
 

jerseyAdmin

Administrator
Ja nie mam możliwości pobrania w sensowny sposób oleju bo bagnet ma jakieś dzikie zabezpieczenie i nie włoży się wężyka, a z ASO nie mogę się dogadać żeby podstawili buteleczkę przy wymianie więc z mojego silnika raczej nie będzie. Ale jak ktoś byłby chętny sprawdzić w swoim to mogę pokryć koszt analizy zużytego oleju.
 

tomek evo

Partner forum
Samochód
-Skoda Superb
W odpowiednich ilościach bor przejmuje funkcje ZDDP i poprawia ochronę silnika. Dla mnie w olejach low-mid saps najlepiej sprawdzają sie nowoczesne pakiety oparte właśnie na większej ilości boru.
 

poziom1989

Moderator globalny
Lokalizacja
Niemcy
Nie do konca masz racje, bo nie znajac receptury nie wiemy jaki dokladnie jest zastosowany B, ale fakt... w olejach niskolepkosciowych dodaje sie z reguly wieksza ilosc modyfikatorow tarcia, ale jak juz wielokrotnie powtarzalem, nie wszystko jest widocznie w podstawowej analizie.
 
Top