W ostatni weekend miesiąca, czyli 28-29.09.2019 forum będzie wyłączone.

Będziemy migrować forum na inny silnik, dlatego prosimy o wyrozumiałość i cierpliwość :)

Płukanki - Temat ogólny

Moderator: poziom1989

Michal126
Użytkownik
Posty: 201
Rejestracja: 27 gru 2018, 17:54
Samochód: Fiat 126p 1997
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Płukanki - Temat ogólny

Post autor: Michal126 » 10 wrz 2019, 16:45

@wlyszkow 😥

Na szczęście też mam coś do testu. Stay cleaned. ;)
lukaszpiast
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 10 lut 2019, 19:48
Samochód: Hyundai Santa Fe CM 2.2 CRDI 150KM (D4EB) 2008r.

Re: Płukanki - Temat ogólny

Post autor: lukaszpiast » 11 wrz 2019, 8:12

No dobra koledzy a może pomożecie mi w opinii tego specyfiku TEC2000 bo nie dowiedziałem się jeszcze nic na ten temat a filmiki mówią same za siebie , jest to drogi specyfik kolo 55zł za buteleczkę , ktoś testował ?
Awatar użytkownika
Zielony34
Użytkownik
Posty: 941
Rejestracja: 18 gru 2018, 7:30
Samochód: Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Płukanki - Temat ogólny

Post autor: Zielony34 » 11 wrz 2019, 9:49

kup, przetestuj i napisz, jakie wrażenia. Ja stawiam tezę, że nie będzie różnicy między tym, a płukanką z K2.
Obecnie w silniku : Valvoline Max Life 5W40
Awatar użytkownika
Plywak
Ojciec założyciel
Posty: 1376
Rejestracja: 17 gru 2018, 17:56
Samochód: Renault Megane 3 RS 310KM+
Otrzymał podziękowań: 28 razy

Re: Płukanki - Temat ogólny

Post autor: Plywak » 11 wrz 2019, 11:28

A jak obiektywnie przetestować w warunkach domowych płukankę?
Awatar użytkownika
Zielony34
Użytkownik
Posty: 941
Rejestracja: 18 gru 2018, 7:30
Samochód: Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Płukanki - Temat ogólny

Post autor: Zielony34 » 11 wrz 2019, 11:32

Plywak pisze:
11 wrz 2019, 11:28
A jak obiektywnie przetestować w warunkach domowych płukankę?
Nie wiem. Pisząc "przetestuj" miałem na myśli - wlej na próbę i sprawdź, czy będą spektakularne efekty, bo ja sądzę, że nie.
Obecnie w silniku : Valvoline Max Life 5W40
Highfive
Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 25 sie 2019, 20:25
Samochód: 2x Vectra C 2.8 V6T
Podziękował: 4 razy

Re: Płukanki - Temat ogólny

Post autor: Highfive » 11 wrz 2019, 13:33

lukaszpiast pisze:
11 wrz 2019, 8:12
No dobra koledzy a może pomożecie mi w opinii tego specyfiku TEC2000 bo nie dowiedziałem się jeszcze nic na ten temat a filmiki mówią same za siebie , jest to drogi specyfik kolo 55zł za buteleczkę , ktoś testował ?
Wg msds to glownie nafta 75%+, do tego ciezki i rakotworczy rozpuszczalnik toluen 10%+, pare procent butylglikolu na laki i bardzo duza dawka zddp 5%+ modyfikujaca tarcie metal-metal. Nie widze zadnych dyspersantow, wiec jesli stary olej jest wykonczony, to nie bedzie nic plywalo w zwiazanej zawiesinie, tylko sie zwyczajnie wytrąci. Pewnie producent zaklada, ze po takim rozpuszczalniku syf po prostu splynie. Podsumowujac niezle lupniecie, oszczedzili na dyspersanatach (chyba, ze nie chcieli, zeby gryzly sie z zddp). Ryzykowne glownie dla uszczelek, ale przy tych dziesieciu minutach, no i wlasciwie tylko malym kielonku toluenu na caly silnik nic sie nie powinno stac.

Tak BTW nie martwcie sie tak syfem w dieslach, bo wiekszosc jest bardzo czysta przez jakis tam procent oleju napedowego, ktory z roznych powodow dostaje sie do oleju silnikowego i tam siedzi czyszczac jak taka nafta...
No chyba, ze silnik jest znany, ze sie syfi, albo ktos oleju nie zmienia co chociaz te 20 tys. km.
Obecnie zalane: Meguin Super Leichtlauf 5W-40 oraz Ravenol VST 5W-40.
4 galony Red Line 5W40 już czekajo, i tak, jaram się tym :P
KZFR
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:57
Samochód: -

Re: Płukanki - Temat ogólny

Post autor: KZFR » 11 wrz 2019, 14:34

Ma ktoś doświadczenia z olejami płuczącymi? Bo nie wiem co wybrać Xado, Millers czy może szkoda sobie głowę zawracać?
Awatar użytkownika
jerseyAdmin
Administrator
Posty: 919
Rejestracja: 17 gru 2018, 9:03
Lokalizacja: 3Miasto/Lozanna
Samochód: Kia Ceed IIIgen. 1.4 T-GDI
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 37 razy

Re: Płukanki - Temat ogólny

Post autor: jerseyAdmin » 11 wrz 2019, 14:56

W ogóle to ja mam. Tylko ja używałem Texaco bodajże i to było z 10 lat temu - w Bravo którym się ścigałem. Zadziałał, lepiej niż cokolwiek co testowałem wcześniej czy później. Płukanki, przynajmniej w tamtych czasach, podejścia nie miały. Generalnie to był bardzo ciekawy produkt, raczej inny niż Xado bo pamiętam jak ze stoperem czekałem żeby silnik zgasić bo instrukcja kategorycznie zakazywała pracy silnika z tym czymś w środku dłuższej niż minuta :D Ale faktycznie wszystko wewnątrz lśniło jak nowe

Ale czy dzisiaj warto stosować olej płuczący zamiast płukanek - raczej nie, chyba że masz wybitnie zasyfiony silnik. Tak to lepiej po prostu wymieniać olej co 10000 kilometrów albo częściej i lać dobry olej.
Silnik smaruje: Yacco Lube J 5W-30 C2
KZFR
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:57
Samochód: -

Re: Płukanki - Temat ogólny

Post autor: KZFR » 11 wrz 2019, 17:32

Dzięki za informację! Nic z Texaco tego typu niestety u nas nie ma, te dwa, które wymieniłem, są ogólnie dostępne.
Jakoś super czysto nie jest aczkolwiek dramatu też raczej nie ma, samochód przez 2/3 dotychczasowego przebiegu serwisowany był w trybie LL, ale powoli wychodzimy na prostą.
Awatar użytkownika
cytrynowiec
Ojciec założyciel
Posty: 972
Rejestracja: 17 gru 2018, 22:38
Samochód: Octavia III TSI CZDA 150
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Płukanki - Temat ogólny

Post autor: cytrynowiec » 11 wrz 2019, 18:27

Parę stron wcześniej pisałem o płuczącym oleju Commy, imho finisher a nie zamiennik markowej płukanki.
ODPOWIEDZ