Zbieramy na analizę Orlen Platinum Classic 5W-40, do porównania z wynikami analizy Lotosa (poniżej link do analizy). Chętnych nas wesprzeć zapraszam do tematu: viewtopic.php?f=56&t=337

Dodaliśmy analizę Lotosa Synthetic Plus 5W-40 wykonaną za środki zebrane na zbiórce. Wpłacającym serdecznie dziękujemy, analiza dostępna jest w tym temacie: viewtopic.php?f=83&t=317&p=6900

BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Moderator: poziom1989

tomek evo
Partner forum
Posty: 98
Rejestracja: 25 gru 2018, 9:56
Samochód: -Skoda Superb

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: tomek evo » 16 maja 2019, 10:32

To też ale również producent zabezpiecza się w sytuacji kiedy ten sam produkt wytwarzany jest przez różne zakłady produkcyjne - czasami w różnych krajach i niekoniecznie wszystkie składowe muszą być te same i sama receptura oleju też może być nieco zmodyfikowana.
bobwoj
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 08 mar 2019, 9:55
Samochód: BMW E84 18xD

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: bobwoj » 16 maja 2019, 10:50

Teraz znów mamy zdania podzielone. Kolega @Kokos twierdzi, że lepkość przy 100C jest istotnym parametrem, zwłaszcza przy autach z DPF gdzie może przedostać się niespalona ropa do oleju. Wyższa lepkość zapewnia większy margines bezpieczeństwa. Z kolei @plywak uznaję wyższość TBN i Noack, które mogą świadczyć o większym udziale PAO, czy zastosowaniu lepszych dodatków uszlachetniających. Czy można jednoznacznie i obiektywnie stwierdzić, który olej jest lepszy do codziennej, cywilnej jazdy?
Obecnie Ravenol VMP 5W-30 USVO + Arch9100
Awatar użytkownika
cytrynowiec
Ojciec założyciel
Posty: 770
Rejestracja: 17 gru 2018, 22:38
Samochód: Octavia III TSI CZDA 150

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: cytrynowiec » 16 maja 2019, 11:01

Przy codziennej normalnej jeździe z DPF kluczowe jest rozcieńczanie paliwem i odpowiedni interwał z tym związany.Jak się tego pilnuje i jakie wyniki można osiągnąć pokazuje ta analiza: viewtopic.php?f=32&t=256
bobwoj
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 08 mar 2019, 9:55
Samochód: BMW E84 18xD

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: bobwoj » 16 maja 2019, 12:27

Czyli wymiana, co 7500 i nie ma większego znaczenia, czy Total, czy PMO, czy Shell. Pakowanie się w droższe oleje typu Ravenol VMP też nie da wymiernych korzyści. Przynajmniej tak to rozumiem.
Obecnie Ravenol VMP 5W-30 USVO + Arch9100
Awatar użytkownika
Kozenko
Użytkownik
Posty: 76
Rejestracja: 06 maja 2019, 9:46
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: BMW F31, 320d (N47) 2013, Suzuki Swift Sport (M16A) 2008

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: Kozenko » 16 maja 2019, 12:41

No nie do końca.
Na przykład dłuższy interwał, wolniejsze starzenie się oleju to dla mnie są niewątpliwie wymierne korzyści.
BMW F31 320d ED (N47T) - Eurol Syntence FS 0W-30 + AR9100
Suzuki Swift Sport (M16A) - Motul 5W-30 8100 X-Clean C3
bobwoj
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 08 mar 2019, 9:55
Samochód: BMW E84 18xD

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: bobwoj » 16 maja 2019, 13:57

Dopóki jednak nie zrobimy analizy to nie wiemy jaki interwał przyjąć. Jeżeli byśmy wymieniali olej co 15-20 tyś wówczas można myśleć od lepszym z większą ilością PAO. Jeżeli jednak zmieniamy co 8-10 tyś. to taki Total z ART w zupełności wystarczy. A w cenie Ravenol VMP mamy 2x Total. Czyli bezpieczniej jest wymienić co 10tyś. Total'a, niż co 20tyś. Ravenol'a.
Obecnie Ravenol VMP 5W-30 USVO + Arch9100
Adrianuss90
Użytkownik
Posty: 90
Rejestracja: 18 gru 2018, 17:29
Lokalizacja: Schweinfurt
Samochód: Opel Astra H GTC 2.0T Z20LER 200km
Been thanked: 1 time

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: Adrianuss90 » 16 maja 2019, 15:03

W moim przekonaniu przeciąganie interwału do 20tyś km, obojetnie czy to byłby olej jakiś tańszy, czy z tych topowych z dużą zawartością PAO, jest dla mnie przesadzeniem, interwał tak czy siak powinien wynieść w granicach 8-12k km nie warto bawić w interwal typu LL
bobwoj
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 08 mar 2019, 9:55
Samochód: BMW E84 18xD

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: bobwoj » 16 maja 2019, 15:07

No właśnie, czy przy interwale 8-12tyś. przy normalnej jeździe, nie sportowej, warto dopłacać do Ravenol VMP, skoro za połowę ceny jest TOTAL?
Obecnie Ravenol VMP 5W-30 USVO + Arch9100
Adrianuss90
Użytkownik
Posty: 90
Rejestracja: 18 gru 2018, 17:29
Lokalizacja: Schweinfurt
Samochód: Opel Astra H GTC 2.0T Z20LER 200km
Been thanked: 1 time

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: Adrianuss90 » 16 maja 2019, 15:17

Odpowiem na swoim przykładzie, robię interwał 9-10k km i wymiana, zainwestowałem w Eurol Synergy 0W40, a mogłem też kupić GM Dexos 2 za cenę 2x mniejszą, czy było warto wg mnie tak, lepsza ochrona, analizy w/w oleju to potwierdzają, warto zainwestować raz czy dwa razy w roku w olej lepszej jakości nawet jakby miałbyć on na interwał 7-10k km
Awatar użytkownika
jerseyAdmin
Administrator
Posty: 642
Rejestracja: 17 gru 2018, 9:03
Lokalizacja: 3Miasto/Lozanna
Samochód: Kia Ceed IIIgen. 1.4 T-GDI
Been thanked: 2 times

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: jerseyAdmin » 16 maja 2019, 15:19

Czy warto musisz sobie sam odpowiedzieć, wiele zależy od stanu silnika. Zalej jeden, zalej drugi, zrób analizę obu i będziesz wiedział czy lepszy coś daje, czy nie.
Silnik smaruje: Yacco Lube J 5W-30 C2
ODPOWIEDZ