Extreme Lubricants A.M.G. VR2 5W-40 GTC

Moderator: poziom1989

Awatar użytkownika
lukaszewski
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 27 cze 2019, 22:44
Samochód: BMW E90 330i LCI N53B30

Re: Extreme Lubricants A.M.G. VR2 5W-40 GTC

Post autor: lukaszewski » 13 sie 2019, 19:16

Jestem w szoku.. temperatura oleju 8-10stopni niższa niż na Ravenol VST wraz z Archoil 9100. Tutaj Extreme wleciał solo, celowo wymiany dokonałem szybciej, żeby zahaczyć jeszcze o wysokie temperatury powietrza i sprawdzić oraz porównać oba oleje. Dotychczas jeździłem tylko i wyłącznie na Ravenolu, ale chyba mam swojego nowego faworyta. Ravenol 110-112st, Extreme Lubricants 100-102, z czego to wynika???
hexx
Użytkownik
Posty: 165
Rejestracja: 21 lip 2019, 18:43
Lokalizacja: LU
Samochód: Ford KIA AMG
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Extreme Lubricants A.M.G. VR2 5W-40 GTC

Post autor: hexx » 13 sie 2019, 19:56

lukaszewski pisze:
13 sie 2019, 19:16
(...) z czego to wynika???
świeży olej

Zauważysz też różnicę temperaturową jak ten wymienisz na jeden olej taki sam olej ale świeży ;)
Awatar użytkownika
lukaszewski
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 27 cze 2019, 22:44
Samochód: BMW E90 330i LCI N53B30

Re: Extreme Lubricants A.M.G. VR2 5W-40 GTC

Post autor: lukaszewski » 13 sie 2019, 20:01

VST miał 7500km bez przesady.. poza tym zalewam go od kilku lat i zawsze w tych granicach oscylowała temperatura
hexx
Użytkownik
Posty: 165
Rejestracja: 21 lip 2019, 18:43
Lokalizacja: LU
Samochód: Ford KIA AMG
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Extreme Lubricants A.M.G. VR2 5W-40 GTC

Post autor: hexx » 13 sie 2019, 20:04

Zawsze i na każdym oleju miałem spadek temperatury po zmianie... imo nic dziwnego.
Nawet w silniku AMG po 5k jest taka różnica widoczna.. jak stary dostanie dobrze "w palnik"

Inna opcja..
nowy jest znacznie lepszy niż stary z cud dodatkiem ;)
Awatar użytkownika
lukaszewski
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 27 cze 2019, 22:44
Samochód: BMW E90 330i LCI N53B30

Re: Extreme Lubricants A.M.G. VR2 5W-40 GTC

Post autor: lukaszewski » 13 sie 2019, 20:53

Właśnie, mam nadzieję, że to ta druga opcja, będę monitorować sytuację, bo mega mnie zaciekawiła. Generalnie męczy mnie lanie dodatków i chciałbym trafić na dopakowany olej już w standardzie. Tylko AMG mnie jakoś przekonał i mam nadzieję, że się nie zawiodę
Awatar użytkownika
Zielony34
Użytkownik
Posty: 790
Rejestracja: 18 gru 2018, 7:30
Samochód: Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Extreme Lubricants A.M.G. VR2 5W-40 GTC

Post autor: Zielony34 » 13 sie 2019, 21:58

hexx pisze:
13 sie 2019, 20:04
nowy jest znacznie lepszy niż stary z cud dodatkiem
ja też tak myślę. Olej jest robiony od entuzjastów dla entuzjastów.
Obecnie w silniku : Valvoline Max Life 5W40
Adriano92
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 24 lut 2019, 11:14
Samochód: BMW f30 316i

Re: Extreme Lubricants A.M.G. VR2 5W-40 GTC

Post autor: Adriano92 » 14 sie 2019, 1:16

Aż przetestuję ten olej u siebie, obecnie także mam zalany ravenol vst z ceratec i wiem jakie olej osiąga dokladnie temperatury na autostradzie, więc będzie porownanie.
Bonker
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 03 lip 2019, 23:26
Samochód: -
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Extreme Lubricants A.M.G. VR2 5W-40 GTC

Post autor: Bonker » 14 sie 2019, 9:46

lukaszewski pisze:
13 sie 2019, 19:16
Jestem w szoku.. temperatura oleju 8-10stopni niższa niż na Ravenol VST wraz z Archoil 9100. Tutaj Extreme wleciał solo, celowo wymiany dokonałem szybciej, żeby zahaczyć jeszcze o wysokie temperatury powietrza i sprawdzić oraz porównać oba oleje. Dotychczas jeździłem tylko i wyłącznie na Ravenolu, ale chyba mam swojego nowego faworyta. Ravenol 110-112st, Extreme Lubricants 100-102, z czego to wynika???
mamy naprawdę zimne oleje silnikowe. W trybie roboczym, w zależności od silnika, bez intercoolera temperatura wynosi od 80 do 95 stopni. W trybie agresywnym 110-115 stopni. Zależy to nie tylko od świeżego oleju, ale także od mieszanki olejów bazowych PAO + ESTER. Ravenol VST to PAO 60% + HC 20%
Awatar użytkownika
Adam1982
Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 10 lip 2019, 18:10
Samochód: Fiat Bravo T-JET 170KM 270Nm

Re: Extreme Lubricants A.M.G. VR2 5W-40 GTC

Post autor: Adam1982 » 14 sie 2019, 17:02

A z intercoolerem będzie mniej czy więcej ? A może tyle samo ? 😉
Awatar użytkownika
lukaszewski
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 27 cze 2019, 22:44
Samochód: BMW E90 330i LCI N53B30

Re: Extreme Lubricants A.M.G. VR2 5W-40 GTC

Post autor: lukaszewski » 14 sie 2019, 22:59

Po 50km jazdy z okazjonalnym jechaniem do odcinki olej osiągnął 108st, po czym spadł do 104-106 i na takim poziomie utrzymywał się do końca jazdy. Nie jest źle ;-)
ODPOWIEDZ